۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۴۹۳۹۹

دولت حقوق کارگران را براساس نرخ تورم تعیین و اعلام کند

دولت حقوق کارگران را براساس نرخ تورم تعیین و اعلام کند
نماینده قم در مجلس درباره همسان‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان گفت: از دولت انتظار داریم براساس نرخ تورم، حقوق و مزایا را تعیین و اعلام کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس در نطق میان‌دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 2 اردیبهشت 99) مجلس شورای اسلامی به شیوع و گسترش ویروس کووید 19 در کشور اشاره و اظهار کرد: این روزها مردم در سراسر جهان و همچنین کشور ما (ایران) درگیر کرونا هستند. بیماری‌ای که شناسایی آن در قم صورت گرفت و شجاعت و اعلام این مسئله از سوی پزشکان و کادر درمانی قم سبب بروز نیات ضددینی، انقلابی و انسانی برخی‌ها در داخل و خارج شد.

وی افزود: آنها قم را به عنوان مرکز شیوع این بیماری عنوان کردند که این جنایاتی بزرگ علیه مردم قم است که البته نقش سخنگوی وزارت بهداشت در این مسئله را نیز نباید نادیده گرفت، اما آنچه که در این بیماری فراگیر دیده شد، عشق، همنوع‌دوستی مردم و حضور داوطلبانه و بی‌مزد و مواجب طلبه‌های عزیز در بیمارستان‌ها و نیروهای جهادی و بسیجی در خدمت‌رسانی به مردم در قالب گروه‌های جهادی و ستادهای مردمی کریمه اهل‌‌بیت(علیهم السلام) و خیرین سلامت بود که همه آنها تشکر می‌کنیم. 

امیرآبادی با اشاره به 2 اردیبهشت روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول عمر بابرکت خود در این چند دهه اخیر کنار مردم بوده و در حوزه‌های مختلف همچون مبارزه با تجزیه‌طلبان، هشت سال دفاع مقدس، سازندگی، ساخت راه‌ها، سدها، متروها، پروژه‌های محرومیت زدایی، رسیدگی به حاشیه شهرهای بزرگ و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله حضور داشته است. 

وی ادامه داد: سپاه پاسداران همچون برادرانمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با بیماری کرونا با تمام توان خود به میدان آمد و ما برای همه آنان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با آغاز مجلس یازدهم در کمتر از 30 روز دیگر اشاره و گفت: اینکه مجلس دهم چقدر موفق بوده باید قضاوت را به مردم عزیز و شریف ایران واگذار کرد، اما آنچه که مسلم است، تعداد بسیاری از همکاران دوره دهم در دوره یازدهم مورد اعتماد ملت ایران قرار نگرفتند، اما هر آنچه بود تمام شد و باید در روز واپسین همه ما پاسخگو باشیم. 

وی خطاب به منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: همکاران دوره یازدهم باید توجه داشته باشند که مردم با امیدی به آنها رأی دادند. رأی آنان به جوانان انقلابی نیز مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است. 

امیرآبادی تأکید کرد: مردم از منتخبان خود در مجلس یازدهم می‌خواهند با روحیه انقلابی، جهادی، کارآمد، وحدت و همدلی، حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری، افزایش ارزش پولی، مبارزه با فساد از طریق قوانین فسادزا، تصریح در قوانین ضد فساد، نظارت دقیق و محاسبه‌گرایانه، دفاع از حقوق ملت و پاسخگو کردن وزرا و مسئولان اجرایی وارد عمل شود. 

وی گفت: امید است منتخبان مجلس یازدهم موارد مذکور را مورد توجه قرار دهند و تمام وقت خود را صرف امور مذکور کنند. البته همه باید توجه داشته باشند افرادی هستند که نمی‌خواهند مجلس یازدهم موفق عمل کند و قطعا این افراد با امکانات رسانه‌ای که در داخل و خارج از کشور دارند، در صدد ایجاد حواشی و تفرقه خواهند بود که باید مراقبت کرد و مجلس یازدهم باید با تمام توان وارد عمل شده  مشکلات را مورد توجه قرار دهد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ‌با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌های صحیح مالیاتی و امور گمرکی، بیمه و بانکی به این سمت و سوی سوق پیدا کرده و از تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت کرد. 

امیرآبادی با بیان اینکه نباید حمایت از تولید شعاری باشد، گفت:‌ اگر سیاستگذاران سیاستگذاری صحیحی صورت ندهند، اتفاقی که اخیراً در خصوص معدوم کردن جوجه‌ها به صورت زنده به وجود آمد، باز هم تکرار  خواهد شد. اما بدتر از این قضیه، سخنان معاون وزیر بود که گفته این اتفاق قبلاً هم می‌افتاده و چیز جدیدی نیست که امیدواریم وزارتخانه مربوطه نسبت به این موضوع پاسخگو باشد. 

وی در خصوص همسان‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان نیز گفت: از دولت انتظار داریم براساس نرخ تورم، حقوق و مزایا را تعیین و اعلام کند، بنابراین از وزیر رفاه، تعاون، کار و امور اجتماعی و آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم هر چه سریع‌تر به این مشکل رسیدگی کند. 

وی در پایان به مشکلات حوزه انتخابی خود یعنی شهر قم اشاره و از وزرای دولت خواست به این مشکلات توجه کنند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات