۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۴۹۴۳۹
کرونا از تهدید تا فرصت؛

خیران اصفهانی در طرح مواسات پیشرو هستند

خیران اصفهانی در طرح مواسات پیشرو هستند
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیش از سایر استان‌ها خیریه دارد و خیران اصفهان قبل از اینکه طرحی را کلید بزنیم، خود دست‌به‌کار شده‌اند.

به گزارش خبرگزار رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه مشترک نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت بزرگ بسیج در طرح مواسات استفاده کرد، اظهار داشت: سپاه و بسیج هم‌زمان با طرح مواسات که توسط ائمه جمعه و جماعات دنبال می‌شود، طرحی را با عنوان رزمایش کمک مؤمنانه دنبال می‌کنند که بهتر است تفاهمی ایجاد شود و از ائمه جمعه و جماعات همراه با ظرفیت بزرگ بسیج بتوانند این طرح را به‌خوبی اجرا کنند.

وی افزود: حتی می‌توان نام آن را رزمایش مواسات مؤمنانه قرار داد و همه ظرفیت‌ها برای کمک به اقشار آسیب‌دیده به دلیل بروز بیماری کرونا به کار گرفته شود، ما در استان اصفهان تفاهمی با سپاه صاحب‌الزمان(عج) انجام داده‌ایم تا همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیش از سایر استان‌ها خیریه دارد و خیران این استان قبل از اینکه طرحی را کلید بزنیم، خود دست‌به‌کار شده‌اند و فعالیتهای متعددی را آغاز و همچنان هر روز با قوت بیشتر در حال انجام است و حتی ساختمان‌های مختلفی را برای نگه‌داری از بیماران به صورت نقاهتگاه تغییر کاربری داده‌اند.

وی گفت: این طرح با محوریت مساجد و تشکیل شورایی متشکل از امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه هر شهرستان، اجرا و دستورالعمل‌های لازم به آنان ارائه می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: خوشحال هستیم که در پرتو فرمان مقام معظم رهبری، کار بزرگی که شروع شده بود رونق بیشتری می‌گیرد و  فرصت خوبی برای خیران است تا به هم نوعان خود کمک کنند.

وی با بیان اینکه مسئله مواسات ریشه در اصل دین و فرمایش امام باقر(علیه السلام) دارد، افزود: آن حضرت می‌فرمایند «امْتَحِنُوا شِيعَتَنَا عِنْدَ ثَلاَثٍ عِنْدَ مَوَاقِيتِ، اَلصَّلاَةِ كَيْفَ مُحَافَظَتُهُمْ عَلَيْهَا وَ عِنْدَ أَسْرَارِهِمْ كَيْفَ حِفْظُهُمْ لَهَا، عِنْدَ عَدُوِّنَا وَ إِلَى أَمْوَالِهِمْ كَيْفَ مُوَاسَاتُهُمْ لِإِخْوَانِهِمْ فِيهَ؛ شیعیان ما را در سه مورد امتحان كنيد: موقع فرا رسيدن وقت نماز، بنگريد كه چگونه بر آن مواظبت مى‌كنند و درباره اسرارشان كه چگونه آن را از دشمن ما حفظ‍‌ مى‌كنند و درباره اموالشان، بنگريد كه چگونه به برادرانشان كمك مى‌كنند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات