۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۴۱۶۱۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

سود حاصل از تولید ارزان‌تر خودرو باید به جیب مردم برود نه دولت

سود حاصل از تولید ارزان‌تر خودرو باید به جیب مردم برود نه دولت
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، گفت: اگر خودرو ارزان‌تر تولید شود قیمت‌ها باید کاهش یابد نه اینکه قیمت‌ها بالا رفته و ثابت بماند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری دولت از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه راه‌ها اظهار داشت: دولت به جای هزینه کردن برای توسعه راه‌ها می‌تواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند و این همان واگذاری کار به دست مردم است؛ توانایی و ظرفیت دولت محدود است و مردم انتظار دارند وضعیت راه‌ها بیش از پیش بهبود یابد بنابراین لازم است تا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدیران کل در انتصابات خود از سیاست‌زدگی دوری ورزند، افزود: مسئله چپ و راست به کشور بسیار ضربه زده است و برخی از مدیران به واسطه اینکه مدیر پایین‌دست خود خط و مشی سیاسی متفاوتی دارد او را عزل می‌کنند هر چند مدیر توانمند و با تجربه‌ای باشد، بدون شک گروه‌هایی که قبلاً بر سر کار بوده‌اند، همه نالایق نیستند و برخی از آنان سرشار از تجربه‌اند نباید به راحتی مدیران با تجربه را به دلایل سیاسی کنار گذاشت و پیشرفت در بخش‌های مختلف را متوقف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با یادآوری اینکه پرداخت یارانه به افراد غنی و فقیر به صورت مساوی، نادرست است، تصریح کرد: بهتر است تا بسیاری از یارانه‌ها به بخش‌های مختلف کشور اختصاص یابد و خدمت گسترده و با کیفیت‌تری به مردم ارائه شود نه اینکه یارانه نقدی را به همه افراد پرداخت کنیم، می‌توان نیازمندان واقعی را شناسایی کرد و حمایت مستقیم مالی از آنان انجام شود.

وی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو گفت: اگر خودرو ارزان‌تر تولید شود قیمت‌ها باید کاهش یابد نه اینکه قیمت‌ها ثابت بماند و تفاوت قیمت تولید و قیمت فروش خودرو در جیب دولت رود و دولت هم دلالی کند، سود تولید ارزان‌تر خودرو باید متوجه مردم باشد نه دولت.

بهبود وضعیت راه‌ها با احیاء راهداری سنتی

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار اظهار داشت: مدیران استان اصفهان در بخش راه و شهرسازی مدیران توانمندی هستند و مدیران جدید در مدت کوتاه توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی را رقم بزنند.

محمد اسلامی گفت: معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه سال‌ها به تشکیلات دانشگاهی - سیاسی تبدیل شده بود درحالی‌که وظیفه اصلی این معاونت حرکت دادن کار مسکن در کشور بود، بنده انتصابی در این بخش انجام داده‌ام که وضعیت مسکن در کشور بهبود یابد، همچنین از نیروهای متعهد، با سواد و جهادی برای مدیریت کل برخی از استان‌ها بهره خواهیم گرفت.

پوی با اشاره به فعال بودن پروژه‌های این وزارتخانه بیان کرد: امسال 723 کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شده است و با رصد تمامی پروژه ها تلاش می‌کنیم که پروژه‌ای معطل نماند.

اسلامی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم که راهداری سنتی احیا شود، تصریح کرد: قبلاً موضوع بهسازی راه‌ها به پیمانکاران واگذار شده بود که کار خاصی انجام نمی‌شد و نتیجه عملکرد آنان ارائه گزارش‌ها سوری، تقلب و ارائه صورت‌وضعیت بدون محتوا بود که با احیاء راهداری سنتی امیدوار هستیم  بهسازی آسفالت روند بهتری پیدا کند.

وی بیان کرد: تلفیق اداره کل مسکن و شهرسازی و اداره کل راهداری و ترابری و سازمان پایانه‌ها با یکدیگر کار اشتباهی بود، اگر بتوان در ادارات کل استانی دو مدیرکل داشته باشیم، برخی از نقص‌ها برطرف می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به نظر بنده پیش‌فروش خودرو زمینه ایجاد فساد می‌شود و بهتر است خودروها در نمایندگی‌های مجاز به شیوه نقد و اقساط به فروش برسد، همچنین بنده مخالف پرداخت تسهیلات به خودروسازها هستم چراکه تزریق پول نتیجه‌ای نداشته است، به جای آن می‌توان این پول‌ها را به قطعه سازان برای تأمین سرمایه در گردش خود، اختصاص داد.

وی با بیان اینکه اجرای نادرست اصل 44 سرمایه صنعتی کشور را نابود کرده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای نمونه صنعتی در کشور نابود شدند، همچنین حاکمیت نباید بسیاری از شرکت‌هایی که مربوط به خوراک و نیازهای ضروری مردم می‌شود را به بخش خصوصی واگذار کند چراکه اهمیت بالایی دارند؛ حاکمیت باید قدرت فرماندهی داشته باشد و شریان‌های حیاتی باید دست دولت باشد.

اسلامی گفت: اقتصاد ما باید بزرگ شود و برای این کار لازم است بازار ما جغرافیای بزرگ‌تری داشته باشد نه اینکه به بازارهای داخلی اکتفا کنیم./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات