۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۴۹۴۹۹

شارژری که می تواند گوشی را ضدعفونی کند

شارژری که می تواند گوشی را ضدعفونی کند
اخیرا شارژر جدیدی به بازار وارد شده که می‌تواند همزمان با شارژ گوشی‌ها را ضدعفونی نماید. این شارژر که (Wireless Charger + UV Sanitizer) نامگذاری شده است از طریق امواج فرابنفش گوشی را ضدعفونی میکند.

شارژر مزبور علاوه بر عملیات شارژ بطور همزمان گوشی را ضدعفونی میکند. تمام مدل هایی که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند می توانند توسط اسن شارژر شارژ شوند. استفاده از تشخیص هوشمند به این شارژر امکان می دهد تا بسیاری از لوازم الکترونیکی کوچک مانند ایربادز و یا برخی لوازم دیگر مانند ساعت، مچ بند را بدون شارژ کردن ضدعفونی کند. بدین ترتیب فرایند ضدعفونی کردن بدون دردسر انجام خواهد شد.

رابط شارژ (Qi) یک رابط استاندارد است که توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم(Wireless Power Consortium) القایی می تواند قدرت الکتریکی را تا فاصله 4 سانتی متر انتقال دهد. گیرنده هایی مانند تلفن های همراه می توانند از طریق یک پد این قدرت القایی الکتریکی را دریافت کنند. در این شارژر از یک سیم پیچ و یک میدان مغناطیسی استفاده شده که میزان تبدیل (conversion rate) در آن تا 80 درصد است. این دستگاه پس از شارژ خودکار و اتمام کار بطور خودکار خاموش میشود. این دستگاه با قیمت 37.99 دلار در بازار فروخته می شود.

 

منبع:اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا

محمد محققی
ارسال نظرات