۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۴۹۶۰۴

برگزاری ویژه برنامه‌های ماه رمضان در حرم مطهر شاهچراغ بدون حضور زائران

برگزاری ویژه برنامه‌های ماه رمضان در حرم مطهر شاهچراغ بدون حضور زائران
ویژه برنامه‌های ماه رمضان در حرم مطهر شاهچراغ بدون حضور زائران و از طریق فضای مجازی و رسانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم، هر سال در این ایام بقاع متبرکه به ویژه حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) به تدارک برنامه‌های ویژه این ایام می‌پرداختند اما این روزها شیوع بیماری کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.

در همین راستا ویژه برنامه‌های ماه رمضان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز بدون حضور زائران و از طریق فضای مجازی و رسانه ملی برگزار می‌شود. طبق سنت هر ساله مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم به‌ صورت روزانه در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر برگزار می‌شود.

این آیین‌ معنوی هر روز از ساعت 11:45 آغاز و تا قبل از اذان ظهر با تلاوت قاریان و حافظان برجسته استان فارس ادامه می‌یابد و به صورت زنده از شبکه‌های فارس و 4 سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک در حرم مطهر، همه روزه قبل از اذان صبح و قرائت دعاهای کمیل و ندبه نیز شب و بامداد جمعه‌های رمضان از شبکه فارس پخش می‌شود.

همچنین برنامه‌های مناسبتی در ایام جشن میلاد امام حسن(ع) و مراسم سوگواری شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های قدر نیز از رسانه ملی به صورت زنده پخش می‌شود.

برگزاری مسابقات مختلف اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس در روزهای ماه رمضان است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات