۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۴۹۶۳۱

زمینه فعالیت طلاب مشاور جهادی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی فراهم شد

زمینه فعالیت طلاب مشاور جهادی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی فراهم شد
بستر فعالیت طلاب جهادگر در عرصه مشاوره و روانشناسی به همت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و کارگروه مشاوره ستاد حوزوی مقابله با کرونا فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در جلسه ای که با حضور مسئولان و کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و طلاب روانشناس جهادی برگزار شد، توجیهات و آموزش های لازم نرم افزاری برای شروع به کار این عزیزان انجام گرفت.

در این جلسه، حجج اسلام والمسلمین اصغری «مدیر گروه پاسخگویی تلفنی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی»، پورمدنی «سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی این مرکز» و مجتبی احمدنژاد «کارشناس مسئول گروه پاسخگویی تلفنی این مرکز» توضیحاتی در رابطه با ضوابط، آئین نامه ها و نحوه استفاده از نرم افزار مرکز ارائه کردند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین مهکام «مسئول بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزه» با اشاره به حضور طلاب از اولین روزهای شیوع کرونا در بخش های مختلف، گزارشی از بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی در مقابله با کرونا ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این بخش در پنج کارگروه کار خود را شروع کرده است، گفت: حضور مستمر در دو بیمارستان فرقانی و کامکار در سه شیفت کاری که فرایند بالینی انجام می گرفت، راه اندازی تیمی برای سرکشی از خانواده هایی که درگیر بیماری هستند، حضور کارشناسان طلاب روانشناس در مراکز سطح شهر، حضور در آرامستان ها برای همدردی و مشاوره با خانواده داغداران و در نهایت همکاری با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی جهت معرفی طلاب مشاور را از عمده ترین فعالیت های بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی برشمرد.

در انتهای این جلسه، طلاب روانشناس داوطلب، سؤالات خود را در مورد نحوه فعالیت و سؤالات پربسامد این زمینه مطرح کردند.

این طلاب جهادی قرار است در دو بستر فضای مجازی و تلفنی، در بخش مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، پاسخگویی سؤالات مشاوره ای هموطنان عزیز باشند.

شایان ذکر است که یکی از اقدامات مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در رابطه با بیماری اخیر، فعال‏تر کردن و افزایش ساعت کار بخش مشاوره در جهت پاسخگویی در دو بستر تلفنی و فضای مجازی به خانواده‏هایی است که در اثر کرونا، به مشکلاتی مبتلا شده اند، بطوری که یک کانال ارتباطی بخش ویژه مشاوره کرونا در آی وی آر این مرکز راه‏اندازی شد اما با توجه به تعداد بالای تماس ها، همکاری هایی با ستاد بحران حوزوی شکل گرفت./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات