۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۴۹۶۶۸
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

ادعای پیشرفت علمی و پزشکی آمریکا در مقابله با «کرونا» توخالی از آب درآمد

ادعای پیشرفت علمی و پزشکی آمریکا در مقابله با «کرونا» توخالی از آب درآمد
نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: خداوند کاری کرد که ادعای پیشرفت علمی و پزشکی آمریکا و اروپا در مقابله با "ویروس کرونا" توخالی از آب دربیاید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نشست با روحانیون مسؤول نهاد نمایندگی، ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان به تشریح و فیوضات این ماه پرداخت و اظهار داشت: در این ماه قرآن معجزه پیامبر اعظم(ص) و کتاب رستگاری انسان‌ها نازل شده و درهای رحمت و مغفرت بر روی مومنان گشوده می‌شود و مسلمانان باید برای بهره‌گیری از برکات این ماه بزرگ و تقرب به درگاه الهی بیشتر تلاش کنند.

وی ماه رمضان را ماه مغفرت و برکت الهی خواند و افزود: در این ماه مبارک، مومنان علاوه‌بر طاعت و عبادات مخلصانه به درگاه باری‌تعالی، باید به یاری مستمندان و فقیران جامعه شتافته و آنها را از برکت سفره‌های اطعام ماه رمضان بهره‌مند سازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به تکلیف روحانیون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه که خدا میزبان و همه مؤمنان مهمان حق‌تعالی است، فرصت ویژه‌ای برای روحانیون و طلاب جهت ادای تکلیف سنگینی که دین اسلام بر دوش آنها قرار داده وجود دارد.

وی با بیان اینکه مومن واقعی کسی است که بتواند اعمال واجب را انجام و از حرام نیز دوری کند، گفت: باید مؤمنان در کنار انجام واجبات و ترک محرمات، عمل به مستحبات را نیز در برنامه زندگی خود قرار داده تا به درجات بالایی دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برکات ناشی از شیوع کرونا اظهار کرد: از آغاز بحران کرونا در داخل کشور، منطقه و جهان به‌ویژه کشورهای مدعی و عناصر ضدانقلاب، تبلیغات گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداختند اما خداوند کاری کرد که ادعای پیشرفت علمی و پزشکی آمریکا و اروپا در مقابله با «ویروس کرونا» توخالی از آب دربیاید و آنان ضعیف‌تر از ایران در مقابله با این بحران عمل کردند.

وی بیان کرد: ایران در سطح جهان در بحث مبارزه با ویروس کرونا جزو بهترین‌ها بوده چرا که همه مسؤولان و مردم از روز نخست، پای کار و همه ظرفیت‌ها را برای ریشه‌کنی این بیماری بسیج کرده‌اند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه روحانیون در همه زمان و مکان باید نقش خود را در جامعه احیا کنند، تاکید کرد: علما در روشنگری و هدایت مردم نقش ارشادی دارند و از جایگاه خاصی برخوردار بوده اما از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفته‌اند که نباید این تهمت‌ها روحانیون را در انجام رسالت خود دلسرد و ناامید کند.

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید حرمت و جایگاه لباس روحانیت را حفظ کنند چرا که آنان در گروه رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) قرار گرفته و آنان را به عنوان وارث خود قبول کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: روحانیت در تمام مقاطع تاریخی مدافع و پشتیبانی حقیقی دین و ارزش‌های معنوی بوده و باید این قشر تأثیرگذار نیز با رفتار و صداقت انسان‌ها را نسبت به پیروی از دین و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ترغیب کنند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات