۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۴۹۶۸۵
استاد سطح عالی حوزه:

مجالس و هیأت های آنلاین در ماه رمضان دائر شود

مجالس و هیأت های آنلاین در ماه رمضان دائر شود
حجت الاسلام کوثری با اشاره به برکات عظیم ماه رمضان در روح و جان انسان و لزوم استفاده از قرآن و مناجات تأکید کرد: به دلیل شیوع کرونا هیأت های آنلاین در ماه رمضان دائر شود.

حجت الاسلام احمد کوثری سرپرست مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک حلول ماه ضیافت الهی، ماه رمضان را بهترین زمان خودسازی و تصفیه روح و جان عنوان کرد و اظهار داشت: این ماه همچنین فرصت بسیار مناسبی برای توبه و انابه است همچنانکه در روایات مختلف به این مسأله اشاره شده است.

وی پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن را از جمله برکات روزه داری در رمضان دانست و یادآور شد: تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی هاست و نقش آن در سلامت جسم انسان نیز در این ماه روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه داران قرار داده است که با چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

استاد سطح عالی حوزه با تأکید بر این که نباید فرصت عظیم رمضان به راحتی از دست برود، افزود: تلاوت آیات قرآن، دعاها و مناجات با خدا، اطعام و رسیدگی به مستمندان و محرومان، کسب صبر و مقاومت، یاد خدا و قیامت از جمله برکات این ماه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام کوثری بیان داشت: نکته دیگر در مورد ماه مبارک رمضان امسال است که به علت ویروس منحوس کرونا از نعمت مجالس جمعی حضوری به احتمال فراوان محروم هستیم، از این رو امسال باید موارد جایگزین داشته باشیم، همچنانکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی خود در این مورد نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان که این جلسات عمومی جلسات دعا، جلسات سخنرانی، جلسات توسّل، بسیار مغتنم بود که امسال علی‌القاعده محرومیم از این جلسات، در غیاب این جلسات از عبادت و تضرّع و خشوع در تنهایی غفلت نشود، ما می‌توانیم در اتاق خودمان، در خلوت خودمان، در خانواده‌ خودمان، در میان خانواده و فرزندان خودمان، همین معنا را، همین توجّه را، همین خشوع و خضوع را به وجود بیاوریم و البته خب در برنامه‌های تلویزیون مواردی هم پخش می‌شود که از آن هم می‌شود استفاده کرد و بایستی این کار را انجام بدهیم.

سرپرست مؤسسه دارالإعلام با بیان این که باید مجالس هیأت آنلاین در فضای مجازی راه اندازی شود، گفت: در فضای خانه و خانواده هم سعی کنیم از دعا و مناجات ماه مبارک رمضان بهره مند شویم و در این ماه عزیز توجه کنیم به جای افطاری ها و خرج هایی که سال های گذشته انجام می شد از کمک کردن به محرومان جامعه غافل نشویم./1330/ج

ارسال نظرات