۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۴۹۷۴۳
حجت الاسلام والمسلمین برنجکار در گفت‌وگو با رسا:

رمضان ماه تجدید حیات معنوی انسان است

رمضان ماه تجدید حیات معنوی انسان است
رییس انجمن کلام اسلامی حوزه ماه رمضان را ابتدای سال معنوی و زمان تجدید حیات روحی انسان دانست و بر لزوم استفاده تبلیغی از این فضا توسط مبلغان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار رییس انجمن علمی کلام اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن رمضان ماه میهمانی و ضیافت الهی به بیان برکات این ماه پرداخت و عنوان کرد: یکی از آثار روزه بخشش گناهان است ولی باید تلاش کنیم که گناه جدیدی نداشته باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر موانع کنار می رود و آمادگی برای ارتباط با خدا فراهم می‌شود و ارتباط با خدا در درجه اول با تلاوت کتاب خدا است و به خاطر این اهمیتی که ماه رمضان دارد، در برخی روایات ابتدای سال شمرده شده است.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با بیان این که اول فروردین آغاز تجدید حیات مادی طبیعت است، خاطرنشان کرد: ماه رمضان هم از نظر معنوی و پاکی و کمال و ارتباط با خدا ابتدای سال محسوب می‌شود، چراکه در ماه رمضان حیات معنوی انسان آغاز و تجدید می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار تلاوت قرآن و دعا را دو عمل مهم ماه رمضان دانست و اضافه کرد: قرآن سخن گفتن خدا با انسان و دعا سخن گفتن انسان با خدا است پس ماه رمضان زمان ارتباط دو سویه خالق با مخلوق است البته به شرطی که موانع آن را برطرف کنیم؛ مهمترین گناهی که وجود دارد و مانع ارتباط با خدا می‌شود، غیبت و بدگوی از دیگران است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تعطیلی اعزام مبلغ به دلیل رعایت مسائل بهداشتی در پی شیوع کرونا گفت: مبلغان تا جایی که می‌توانند باید از فرصت ها استفاده کنند، اما می دانیم که به دلیل شرایط کرونایی فضایی که مردم بیشتر فعال هستند در فضای مجازی است که مبلغان از این فضا می‌توانند نهایت استفاده را ببرند.

رییس انجمن کلام اسلامی حوزه در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان ساخت: باید دست به دست هم بدهیم و دین خدا و معارف اهل بیت(ع) را ترویج کنیم و خدایی ناکرده از مطالبی که به دین ضربه می زند در مطالب خود استفاده نکنیم و از انتشار و ارسال مطالبی که در آنها غیبت و تهمت و بدگویی دارد پرهیز کنیم./1330/ج

ارسال نظرات