۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۴۹۷۹۳
امام جمعه مسجد سلیمان:

نامه ۳۱ نهج البلاغه الگویی سازنده برای ارتباط با جوانان است

نامه ۳۱ نهج البلاغه الگویی سازنده برای ارتباط با جوانان است
حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه نصیحت جوانان باید با لحنی خاص صورت گیرد، گفت: نامه ۳۱ نهج البلاغه الگویی سازنده برای خانواده‌ها در راستای ارتباط با جوانان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان، شامگاه گذشته، در ویژه برنامه نجوای بندگی که از شبکه استانی پخش شد، با ابراز امیدواری از اینکه سطح معرفت و آگاهی در ماه مبارک رمضان باید افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نامه‌ای که به فرزندشان حضرت حسن مجتبی (ع) نوشته بودند، دغدغه فرهنگی نسبت به جامعه به ویژه جوانانی که نیروی اصلی تولید و افزایش توان جامعه هستند، را دارند.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان اینکه نامه ۳۱ نهج البلاغه خطاب به همه جوانان است، عنوان داشت: در این نامه اگر خواهان هدایت و تربیت فرزندان هستیم باید لحنی ویژه و خاص برای اثرگذاری داشته باشیم، وجود واژگان مترادف بسیار در نامه افزون بر تأکید و تکرار برای درک بیشتر گفته ها، تجلی فصاحت و بلاغت مولای متقیان در گفتار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان با اشاره به اینکه تقوا، موعظه، توبه، دعا، آخرت، خداوند، توحید، اخلاق اجتماعی و رعایت ارزش‌های فرهنگی با واژگان مترادف بسیاری در نامه ۳۱ نهج البلاغه قابل مشاهده است، ادامه داد: امام راحل در صحیفه خطاب به جوانان می‌گویند در میان شما باشم یا نباشم، نگذارید انقلاب اسلامی به دست نااهلان بیفتد؛ رهبرانقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهد.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه جوانان خواهان امید و انگیزه برای حرکت و کارآمدی هستند، اظهار داشت: با چنین نامه هایی، حسن مجتبی‌های بسیاری تربیت و راهگشا شدند، خانواده‌ها با جوانان تعامل سازنده و رابطه صمیمانه برقرار کنند.

وی با بیان اینکه جوانان امروزی بیش از گذشته احساس تنهایی، اضطراب و افسردگی می‌کنند، تصریح کرد: نامه ۳۱ نهج البلاغه الگویی سازنده برای خانواده‌ها در راستای ارتباط و تعامل با جوانان است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات