۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۳۱۵۹۱

حضور ۸۰ طلبه خوزستانی در نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث

حضور ۸۰ طلبه خوزستانی در نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث
حجت الاسلام سیاحی گفت: نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه استان خوزستان در رشته‌های حفظ «۵، ۱۰، ۲۰ و کل» ترتیل و تحقیق با حضور ۸۰ شرکت کننده برگزار شد.
حجت الاسلام امیر سیاحی، مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های استان خبر داد و گفت: نهمین دوره در رشته‌های حفظ «۵، ۱۰، ۲۰ و کل» ترتیل و تحقیق با حضور ۸۰ شرکت کننده از حوزه‌های مختلف استان به مدت یک روز (۲۹ آذرماه) در اهواز برگزار شد.

 مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه در بخش حفظ ۴۰ طلبه و در بخش ترتیل و تحقیق ۴۰ طلبه شرکت کردند، افزود: برگزیدگان به مرحله نیمه نهایی و در ادامه به مراحل کشوری و بین المللی اعزام می‌شوند، سهم استان برای راهیابی به مرحله کشوری از مقایسه با رتبه سایر استان‌ها حاصل می‌شود.

حجت الاسلام سیاحی ادامه داد: هر شرکت کننده‌ای که در مقایسه با شرکت کننده‌های سایر استان‌ها بیشترین امتیاز را به دست آورد به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابد و اینگونه نیست که برای راهیابی به بخش نیمه نهایی و کشوری برای هر استانی سهمیه خاصی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، عنوان داشت: بخش حدیث نهمین دوره ۱۶ دی ماه بصورت کتبی در رشته‌های تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ سور منتخب و جزء ۳۰، حفظ حدیث و نهج البلاغه است.

مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: در بخش حفظ آقایان چنانی، موسوی، درخشان و در بخش ترتیل نیز آقایان مقدمی و حسینی زاده به داوری در این دوره از مسابقات پرداختند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات