۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۴۹۸۰۳
رمضانی متفاوت در سایه شیوع کرونا در استان البرز؛

برگزاری محافل و مجالس مذهبی در قاب فضای مجازی

برگزاری محافل و مجالس مذهبی در قاب فضای مجازی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت در ایجاد تجمع، برنامه‌های معنوی سازمان تبلیغات در ماه رمضان امسال مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده متاثر از ویروس کرونا قرارگاه مواسات و همدلی در سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز تشکیل شد.

وی افزود: در این قرارگاه بسته‌های مختلف در 11 عنوان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز در حال انجام است، حمایت از تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی بین نیازمندان است که در این طرح بسته‌های اقلام غذایی مورد نیاز خانوادهای نیازمند توسط گروه‌های جهادی و فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، مؤسسات قرآنی و مساجد توزیع می‌شود.

حجت الاسلام ولائی برحق عنوان کرد: در رزمایش مواسات و همدلی، استان البرز به 30 منطقه و 1001 محله تقسیم شده و هر کدام از مجموعه‌های می‌توانند یک محله را تحویل گرفته و در راستای تفاهم نامه 25 درصد هزینه بسته معیشتی را پس از توزیع و نظارت بر حسن عملکرد، دریافت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با دعوت از آحاد مردم جهت مشارکت در برنامه‌های این اداره کل، از زحمات مجموعه های جهادی و فرهنگی که در این روزها جلوه‌های بی بدیلی را در کشور نشان دادند، تشکر کرد.

وی در خصوص برنامه‌های تبلیغات اسلامی در استان البرز در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: حمایت از تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در 1001 محله استان البرز ،تولید رسانهای که شامل تولید و نشر محتوای دینی و مذهبی از جمله مداحی،سخنرانی، دعاخوانی و توسل از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، بیان کرد: همدلی آنلاین که در راستای پاسخ به سوالات شرعی انجام می‌شود، همراز محله که شامل راه اندازی پویش‌های محلی جمع آوری کمک، حل مشکلات محل، انعکاس اخبار خاص، تبریک و تسلیت‌های محلی، سرکشی و مراجعه به درب منزل خانواده‌های مصیبت دیده، عیادت از بیماران، راه اندازی صندوق قرض الحسنه محلی، توزیع غذای گرم یا افطاری ساده درب منازل با همکاری کسبه و خیرین و معتمدین برای کمک به مستمندان، قرار معنوی پویش تلاوت یک دقیقه ای مطالعه قرآن، و مفاتیح، خواندن نمازهای مستحب، صله رحم تلفنی و حضوری در میان جمع‌های کوچک 4 تا 7 نفره برای تصحیح قرائت پرسش و پاسخ مباحث معرفتی، طراحی جدول حضور در مسجد از جمله برنامه‌های برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌ها میتوان به برنامه ایثارگر جبهه سلامت که تکریم و تقدیر در کادر درمانی درمانگاه ها و پزشکان محله است اشاره کرد،گفت: اجرای برنامه هرمحله یک قربانی ذبح گوسفند یا قربانی در محلات، یاری مؤمنانه خدمت رسانی به افراد بیکار بر اثر کرونا و سالمندان، پیگیری امور بیماران کرونایی غربالگری و مراقبت، رایزنی با صاحب خانه‌ها برای تخفیف کرایه مغازه و خانه، پناه من، قرآن برگزاری مسابقات قرآنی بصورت مجازی و جایگزین سفره‌های ساده افطاری اشاره کرد.

برگزاری هفت برنامه ویژه ماه مبارک رمضان از صداوسیمای البرز

صداوسیمای مرکز استان البرز نیز در این ایام با تولید برنامه‌های مختلف سعی بر ایجاد فضایی معنوی در ایام ماه مبارک رمضان کرده است.

برنامه های سیمای مرکز استان البرز شامل نسیم سحر، برنامهای ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان است که از محل امام زاده حسن(ع) شهر کرج اجرا می‌شود، سیمرغ، همنشین، ماه عاشقی و رمضان در استان ها از دیگر برنامه‌ها است.

همچنین برنامه‌های رادیو البرز ویژه برنامه قرار عاشقی، موج همدلی و فعالیت و همه دعوتیم از دیگر برنامه های صدا و سیمای البرز است.

در ایام ماه رمضان همچنین واحد خبر صدا و سیمای مرکز البرز بسته‌های ویژه خبری و گزارشی با محوریت و موضوع ماه رمضان تولید میکند.

واحد فضای مجازی سازمان نیز به تولید کلیپ، اینفوگرافی، استوری موشن، پادکست، پخش زنده حسینیه مجازی و استوری پوستر می‌پردازد.

پخش زنده ادعیه‌ها و برنامه های رمضانی از صفحه امام زادگان استان البرز

اداره کل اوقاف استان البرز نیز برنامه‌های مختلفی را در این ایام برنامه ریزی کرده است که از جمله آنها می توان به تهیه و پخش محتواهای دینی و رمضانی در فضای مجازی اشاره کرد.

ادعیه خوانی و برنامه‌های ویژه این ایام به صورت زنده از صفحات مجازی امامزادگان پخش می‌شود.

امامزاده حسن(ع) Emamzadehasankaraj
امام زاده محمد(ع) Imamzadehmohamad
امامزاده طاهر(ع) Itaher.ir
کانون مداحان استان البرز B.madahan.alborz
سازمان تبلیغات استان البرز Nehzat_eslami_alb

/1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات