۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۴۹۸۱۲

نیازمندان قزوین روزه خود را با «ضیافت همدلی» افطار می‌کنند

نیازمندان قزوین روزه خود را با «ضیافت همدلی» افطار می‌کنند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: رزمایش ضیافت همدلی برای کمک رسانی و دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان 3100 بسته غذایی هر یک به ارزش 2 میلیون و 900 هزار ریال از سوی خیّرین و موقوفات در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا که در همجواری بقاع متبرکه استان ساکن اند توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: چندین نانوایی مناطق محروم نشین، در طول ماه مبارک رمضان نان صلواتی در اختیار نیازمندان قرار خواهند داد، در حال حاضر مواسات و همدلی به دلیل نیت واقفین و دستگیری بی‌منت و کریمانه، به وظیفه اوقات تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به حاکمیت دینی مستقر در کشور، توقع برای یاری نیازمندان در سختی‌ها و تنگناها بیشتر احساس می‌شود و البته این مواسات و همدلی نیازمند وحدت مسئولین، خیرین و آحاد مردم است.

جزء خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه بدون حضور مردم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امسال به دلیل رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، کلیه فعالیت‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان به‌صورت مجازی و بدون حضور مردم صورت می گیرد و مطابق سالهای گذشته، تلاوت جز خوانی قرآن در بقاع متبرکه بویژه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) از طریق صدا و سیمای قزوین به سمع و نظر همشهریان می رسد.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) طرح «نسیم کرامت» با راه‌اندازی کاروان در محلات مختلف و اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و توزیع بسته‌های تبرکی، اوقات معنوی خوشی را برای هم استانی‌های مومن و خداجو رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام اینترنتی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با شروع ماه مبارک رمضان آغاز و تا 16 خردادماه ادامه خواهد داشت همچنین تاریخ برگزاری مسابقات نیز از 24 تا 27 خرداد ماه خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین تأکید کرد: بقاع متبرکه پس از نیمه اردیبهشت ماه به ‌صورت محدود با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند اما تا اطلاع ثانوی مجالس عمومی به سبک گذشته برگزار نخواهد شد، لازم به ذکر است که این خانه نشستن‌ها شاید خسته‌کننده و ملال‌آور باشد اما شرایط بهتری را برای خلوت و استغاثه به محضر پروردگار متعال فراهم نموده است.

وی در پایان اشاره کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در قالب طرح‌های مهر تحصیلی وپیوند آسمانی بالغ بر 2700 بسته کمک تحصیلی و نیز 20 سری جهیزیه هر یک به ارزش 120 میلیون ریال در اختیار نیازمندان قرار داده است و در سال گذشته با کمک خیرین و موقوفات 41 زندانی جرایم غیرعمد آزاد و به کانون خانواده بازگشته اند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات