۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۴۹۸۹۳
انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه در پیامی:

آیت الله امینی فقیهی مجاهد و سیاستمداری در صحنه بود

آیت الله امینی فقیهی مجاهد و سیاستمداری در صحنه بود
انجمن علمی تعلیم و تربیت اسلامی حوزه با صدور پیامی ضمن تسلیت رحلت آیت الله امینی، وی را فقیهی مجاهد، مربی دلسوز، معلمی آگاه، عالمی مردمی و سیاستمداری در صحنه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی، انجمن علمی تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام که توسط حجت الاسلام محمدجواد زارعان رئیس انجمن و عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه تنظیم شده به این شرح است:

باسمه تعالی

قال الصادق(ع): «اذا مات المومن الفقيه ثلم في الاسلام ثلمة لايسدها شيء» (الکافی ج 1 ص 48 ح 2 )

آیت الله حاج شیخ ابرهیم امینی در آستانه بهار معنویت و قرآن، آسمانی شد و پس از سالها مجاهدت به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله امینی فقیهی مجاهد، مربی دلسوز، معلمی آگاه، عالمی مردمی و سیاستمداری درصحنه بود که نمایندگی مجلس خبرگان در چند دوره و نایب رئیسی آن مجلس و عضویت در مجمع تشخیص نظام برخی از نقش آفرینی های ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی بشمار می‌رود.

همزمان با فعالیت های سیاسی و اجتماعی، آیه الله امینی در تألیفات خود به موضوعات مغفول و بر زمین مانده توجه داشت و چند کتاب ماندگار در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی، خانواده، جوانان و حقوق زن و کودکان به یادگار نهاد.

فقیه مجاهدی که سنگر تالیف کتب درسی آموزش و پرورش (کتاب‌های تعلیمات دینی ابتدایی و راهنمایی تحصیلی) را مغتنم شمرد و در تریبون نماز جمعه قم بر طرح مباحث تربیت اسلامی  اهتمام داشت.

انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه بسهم خود ضایعه درگذشت ایشان را که از پیشتازان و مولفان عرصه تعلیم و تربیت اسلامی بشمار می روند را به محضر امام عصر ارواحنا فداه و رهبر معظم انقلاب و متدینان و مردم شریف قم تسلیت عرض می نماید. عاش سعیدا و مات سعیدا

انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه

اول رمضان المبارک 1441 مطابق با 1399.2.6

گفتنی است، آیت الله ابراهیم امینی نائب رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین عصر روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

امام جمعه موقت قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله‌ی مسوولیت های و فعالیت‌های آیت الله امینی بودند./1330/د101/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
رحمت و رضوان الهی را در این ماه مبارک از خداوند متعال برای ایشان مسألت دارم.
0
0