۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۴۹۹۵۴
جلسه اول تفسیر سوره مائده؛

انس با قرآن از برکات ماه رمضان است

انس با قرآن از برکات ماه رمضان است
امام جمعه مشهد گفت: باید توجه داشت که لازمه انس انسان با قرآن، قرآن دانی است و توجه به تفسیر قرآن و مباحث تفسیر است که برای ما قرآن دانی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در شبکه خراسان رضوی به تفسیر سوره مائده در این شبکه استانی پرداخت و اظهار کرد: امسال با توجه به موقعیت خاص، وجود بلیه و بیماری جهانی در کشور و برپا نشدن محافل دینی و مذهبی برنامه تفسیر قرآن که همه ساله برگزار می شد، از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی افزود: ما همه ساله در ماه رمضان بر حسب پیشنهاد سازمان تبلیغات که باید در سراسر استان به وسیله فعالان قرآنی تفسیر یک سوره آغاز شود، یک سوره را انتخاب کرده و به تفسیر آن پرداخته ایم و در این مدت که در این شهر و استان حضور دارم 8 جلد از مباحث تفسیری توسط به نشر چاب و نشر شده است.

آیت الله علم الهدی به تفسیر سوره مائده در ماه رمضان امسال اشاره و ابراز کرد: این سوره با آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ» آغاز می شود، سوره هایی که با «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا» آغاز می شود، اجتماعی هستند و در این سوره 4 آیه اجتماعی وجود دارد همچنین  سوره های حشر، حجرات، ممتحنه از سوره های اجتماعی قرآن است که در سال های قبل به تفسیر آن ها پرداخته ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: امسال بر حسب اقتضای موقعیت زمانی، وجود بلیه منحوس و خارج شده موقعیت های شغلی و موقعیت های خاص معیشت و درآمد از حالت طبیعی خود به مددکاری ها و مساعدت های اجتماعی بیشتر از هر زمان احتیاج داریم و شناخت وظایف اجتماعی ما مناسب با این زمان است.

وی انس با قرآن را از برکات ماه رمضان خواند و گفت: در این ماه مهمانی خدا مغفرت، رحمت و برکت با عظمت و بی پایانی نصیب مهمانان خدا شده است که انس با قرآن از این برکات بوده و از بهترین اعمالی است که در درگاه خدا پسندیده می باشد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: قرائت قرآن در ماه رمضان آن قدر اهمیت دارد که پیامبر(ص) می فرماید:«هر کسی یک آیه قرآن در ماه رمضان بخواند، خداوند ثواب یک ختم قرآن را به او می دهد.»

امام جمعه مشهد با بیان این که قرآن دانی اقتضای انس با قرآن است، اظهار کرد: باید توجه داشته که لازمه انس انسان با قرآن، قرآن دانی است و توجه به تفسیر قرآن و مباحث تفسیر است که برای ما قرآن دانی ایجاد می کند و ما را با قرآن مأنوس می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به مراحل انس با قرآن اشاره و بیان داشت: قرآنی خوانی، قرآن دانی که با توجه به مباحث تفسیری و فهم آن حاصل شده و عمل به قرآن از مراحل انس با قرآن است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات