۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۴۵۶۵۲
آیت الله علم الهدی:

بخشی از حقوق کارگران روزمزد به عنوان «نذر سلامت» پرداخت شود

بخشی از حقوق کارگران روزمزد به عنوان «نذر سلامت» پرداخت شود
امام جمعه مشهد خطاب به مدیران، مالکان هتل‌ها و رستوران‌ها، گفت: به‌عنوان نذر سلامت خود و خانواده، بخشی از مزد کارگران را بپردازند تا اولیات زندگی آنان تاحدی تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به دنبال تداوم برگزار نشدن نمازجمعه در سراسر کشور به جهت شیوع ویروس کرونا، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در چهارمین خطبه مکتوب جمعه، نکاتی را بیان کرد که متن خطبه مکتوب به شرح زیر است:

السلام علیکم و رحمت‌الله

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با توجه به تعطیلی نماز جمعه این هفته همچون هفته‌های گذشته، در مقام انجام وظیفه در فضای مجازی، توجه نمازگزاران نمازجمعه و سایر علاقه‌مندان را به خطبه مکتوب جلب می‌کنم.

اعیاد مقدسه موالید مولی الکونین، ابی‌عبدالله الحسین، مهین پرچم‌دارش قمر بنی‌هاشم و فرزند برومندش، نهادینه‌ساز انقلاب کربلا، امام سجاد (علیهم‌السلام) را تبریک عرض می‌کنم.

در مثل امشب هنگامی‌که قنداقه سیدالشهدا (علیه‌السلام) را برای زیارت سماواتیان به آسمان می‌بردند، فطرس ملک، فرشته پروبال ریخته بیچاره و دردمند به این قنداقه متوسل شد و کاملاً التیام یافت.

خدایا! فطرس ملک، حسین (علیه‌السلام) را از قبل نمی‌شناخت اما مردم این کشور و سایر بلاد اسلامی حسین شناس هستند، برای مصائب ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) و عزیزانش در دوران سال، عزاداری می‌کنند، آن عشق و دلدادگی پرهیجان را در عاشورا و اربعین حسینی از خود بروز می‌دهند و امروز دچار این ویروس منحوس شده‌اند، ای خدای فطرس ملک، به برکت ولادت سیدالشهدا (علیه‌السلام)، این مردم را از این گرفتاری نجات و شفا عنایت فرما.

مانور مجاهدانه مبارزه با کرونا

خدمات شایان و ایثارگرانه جامعه پزشکی اعم از پزشکان و پرستاران و سایر مراکز خدماتی و مدیریتی در این مورد مخصوصاً از مجموعه اساتید و دانشجویان مجاهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان که ناظر خدمات شایان آنان هستند، متشکرم.

هماهنگی بین نهادهای نظامی و دولت در عرصه مبارزه با این ویروس مهلک، یک مانور مجاهدانه در برابر بینش‌های جهانی است، در هنگامی‌که کشورهای پیشرفته جهان در مقابله با این بیماری مستأصل شده‌اند، حرکت جهادی ارتش غیور در عملیات سریع ایجاد یک بیمارستان دو هزار تخت خوابی با وسایل و امکانات پزشکی به مدت 48 ساعت و ایجاد ده‌ها پایگاه عظیم درمانی در سراسر کشور به همت دلاور مردان سپاه پاسداران، برکات انقلاب اسلامی و نظام ولایی ایران را به دنیا نمایش می‌دهد.

اهمیت توزیع صحیح امکانات و خدمات درمانی

آنچه لازم است مسؤولان محترم اجرایی کشور به آن توجه کنند، مدیریت این خدمات درمانی و توزیع صحیح این امکانات است تا جایی که بیماری درمانده در اقصی نقاط کشور به زمین نماند.

نکته دوم، عوارض سوء اجتماعی و اقتصادی این بیماری نسبت به اقشار آسیب‌پذیر در حد استیصال رسیده است، سزاوار است عزیزان ما در دولت، آنچه به‌عنوان امداد از این اقشار تثبیت و اعلام می‌کنند، بین اعلان مصوبات و اجرای آن، فاصله نیندازند؛ کارگران و زحمت کشان تهی‌دست وقتی تصویب کمکی را از مسؤولان دولتی می‌شنوند ولی اثری از آن نمی‌بینند، بیشتر ناامید و رنجیده‌خاطر می‌گردند.

در شهر مشهد به خاطر پیک زیارتی نوروزی همه‌ساله در هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز گردشگری، تعداد زیادی از کارگران روزمزد و کارمزد به خدمت مشغول بوده‌اند که همه بیکار شده‌اند و الان در تأمین اولیات زندگی خود مستأصل هستند.

بخشی از حقوق کارگران روزمزد پرداخت شود

بنده با تشکر از عزیزان خیر و نهادهای دست‌اندرکار نذر سلامت (آستان قدس، کمیته امداد و ستاد حاشیه شهر)، به عموم مدیران، مالکان هتل‌ها و رستوران‌ها عرض می‌کنم به‌عنوان نذر سلامت خود و خانواده و عزیزانشان که دچار این بیماری نشوند، حداقل بخشی از مزد این کارگران را بپردازند تا اولیات زندگی آنان تا اندازه‌ای تأمین شود.

در خاتمه از فعالیت‌های گروه‌های جهادی که به‌طور خودجوش در حوزه مبارزه با کرونا خدمت کرده‌اند، خصوصاً از فضلا و علمای حوزه علمیه که مجاهدانه در تغسیل و تجهیز درگذشتگان این بیماری اقدام نموده‌اند، تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند عموم این درگذشتگان را غریق رحمت نماید و ضمن تسلیت به بازماندگان آن عزیزان، برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم./864/‌د102/ب1

والسلام علیکم و رحمت‌الله

امیر خاکراه
ارسال نظرات