۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۵۰۰۳۲
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی مطرح کرد؛

ماه مبارک رمضان فرصتی برای درمان بیماری های باطنی

ماه مبارک رمضان فرصتی برای درمان بیماری های باطنی
آیت الله صدیقی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای علاج بیماری‌های درونی است، گفت: مؤمن در این ماه نفس خود را تسلیم دین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه معرفتی و اخلاقی رمضانیه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعایی که برای آغاز ماه مبارک رمضان بیان فرمودند ابتدا این ماه عظیم را معرفی و سپس به مراقبات این ماه اشاره می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رمضان، ماه صیام، تسلیم، تزکیه و پاک شدن از گناه است، ادامه داد: مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان ویژه است، مهمانی است که روح و جان انسان را منقاد و تسلیم می‌کند.

آیت‌الله صدیقی ابراز کرد: اگر تمایلات نفسانی و جسم انسان تحت اختیار دین و عقل قرار بگیرد زمینه کمال آدمی فراهم می‌شود در چنین حالتی است که خداوند از انسان راضی و خشنود شده و زمینه سعادت فرد فراهم می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر انسان خود را تسلیم تمایلات و خواسته‌های نفسانی کند در اصل خود را تسلیم آتش جهنم و غضب الهی کرده است.

وی درباره نتیجه تسلیم بودن در برابر پروردگار، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: کسی که از مقام حق و عدل الهی بترسد و جان خود را تسلیم دین و اولیای الهی کند جایگاه چنین شخصی بهشت خواهد بود.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: انسان اگر خود را در اختیار خدای متعال و دین قرار دهد چنین شخصی به جنت وحدت و توحید نائل و در جمال الهی ذوب و از صفات اولیای الهی بهره می‌گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه سه چیز انسان را هلاک می‌کند، عنوان کرد: یکی از آن اموری که انسان را نابود می‌کند طمعی است که این طمع، انسان را در اختیار خود قرار دهد؛ انسان‌های بسیاری طمع دارند اما از آن اطاعت نمی‌کنند و تسلیم او نیستند. حرص و طمع را باید کنترل کرد.

وی افزود: تبعیت از هوای نفس و ازخودراضی بودن سبب می‌شود انسان در قعر جهنم سقوط کند و سعود نداشته باشد، انسان ازخودراضی فردی خودخواه، خودبین و خودپرست است؛ این سه عامل ریشه فساد در زندگی بشر است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای علاج بیماری‌های درونی است، گفت: رمضان شهر اسلام است و مؤمن در این ماه نفس خود را تسلیم اسلام می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات