۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۵۰۱۴۶
آیت الله تحریری:

باطن مومن عاری از نفاق و دورویی است

باطن مومن عاری از نفاق و دورویی است
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه باطن مومن عاری از نفاق و دورویی است، گفت: باطن انسان منافق با ظاهرش متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز عصر در جلسه شرح کتاب شریف چهل حدیث امام خمینی(ره) که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: انسان در برخوردهای گوناگون اجتماعی باید مراقبت از نفس داشته باشد و او را در مسیر حق سوق دهد.

وی بابیان اینکه انسان همواره باید با نفس خود مبارزه کند، ادامه داد: انسان باید نفس خود را از بدخواهی برای دیگران پاک کند بنابراین انسان به هر میزان از آن جایگاه انسانی برخوردار باشد به همان میزان خیرخواه انسانیت خواهد بود.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه انسان باید به جنبه‌های منفی نفاق توجه کند، اظهار داشت: اگر نفاق انسان آشکار شود جایگاه خود را در اجتماع از دست خواهد داد.

تولیت مدرسه علمیه مروی بابیان اینکه انسان به هر شکل در عالم دنیا وجود خود را رشد دهد در عالم آخرت به همان صورت ظهور می‌کند، ابراز کرد: اگر کسی باطنش یک شری را بخواهد اما عملاً بر تحقق آن شر موفق نشود آن شر تثبیت و در پرونده عمل او نوشته می‌شود.

وی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی به عمل قومی راضی باشد او هم در زمره آن قوم خواهد بود مگر اینکه باطن خود را تغییر دهد.

آیت‌الله تحریری اضافه کرد: اگر انسان خودش را در یک قشری قرار دهد و طرفدار فکر و اندیشه خاصی باشد اما درواقع حقیقتاً التزام قلبی به آن راه و روش نداشته باشد و به‌صرف بودن در آن اکتفا کند چنین فردی گرفتار صفت نفاق است.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان بابیان اینکه مؤمنان باید از جبهه حق طرفداری کنند، خاطرنشان کرد: کسی که در ظاهر دم از طرفداری حق می‌زند اما قلبا طرفدار حق نباشد مبتلا به یکی از وجهه‌های نفاق است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات