۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۵۰۱۸۸
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

تلاوت و گوش دادن به قرآن سبب جلب رحمت الهی می شود

تلاوت و گوش دادن به قرآن سبب جلب رحمت الهی می شود
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه اختلافات کنونی در نتیجه دوری از قرآن است، گفت: با تلاوت و گوش دادن به قرآن کریم، مورد رحمت الهی قرار می‌گیریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شامگاه گذشته در ویژه برنامه ماه رمضان شبکه استانی خوزستان با بیان اینکه رمضان، ماه سلوک، معرفت و انس با قرآن است، خاطرنشان کرد: نزول قرآن از سوی خداوند، برای انس و تفکر و تدبر در آن است، انسان متحرک و بهره‌مند از دنیا، قرآن به همراه دارد.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه همراهی معرفتی و معنوی قرآن بسیار مهم است، اظهار داشت: قرآن منبع انسان اهل تهجد، سلوک و معرفت است، انسان کامل شدن رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) به برکت قرآن صورت گرفت، دست یافتن اولیای الهی به مقامات عالیه در گرو انس با قرآن حاصل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه قرآن کریم به اختلافات دامنگیر جامعه پایان می‌دهد، بیان داشت: قرآن، تبیان برای هدایت، سعادت، کمال، حیات طیبه و مدینه فاضله بودن است، اگر عموم مردم، احزاب سیاسی و عالمان با قرآن کریم انس بگیرند، اختلاف پیش نمی‌آید و در صورت وجود از نوع اختلاف‌های علمی است که با قرآن حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اختلافات کنونی در نتیجه دوری از قرآن است، عنوان داشت: خداوند در آیه ۲۱۳ آیه بقره، نزول قرآن را برای حل اختلاف‌ها بیان می‌کند، اختلاف‌های شدید، دروغگویی، تهمت زنی برای خواری افراد و گروه‌ها در نتیجه دوری از قرآن است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه به همگام انس با قرآن، به تلاوت بپردازیم، تصریح کرد: با تلاوت و گوش دادن به قرآن کریم، مورد رحمت الهی قرار می‌گیریم و در هنگام قرائت قرآن از شیطان به خداوند پناه ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه عنوان داشت: انس، معرفت و تدبر در قرآن از جمله راه‌های سلوک در ماه مبارک رمضان است./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات