۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۳۱۴
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان خبر داد؛

توزیع ۲۳۰ هزار بسته معیشتی برای ۱۹۰ هزار خانوار

توزیع ۲۳۰ هزار بسته معیشتی برای ۱۹۰ هزار خانوار
حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: تا به حال ۲۳۰ هزار بسته معیشتی در اختیار قرارگاه قرار گرفته است و ۱۹۰ هزار سرپرست هم شناسایی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام «مجتبی مهدوی ارفع» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با بیان این که مبنای ما این است که جایگاه مسجد در انجام فعالیت های اجتماعی است، گفت: ما بر اساس مطالباتی که رهبر معظم انقلاب داشتند معتقدیم مسجد باید مرکز تربیت نیروی انسانی در گام دوم انقلاب باشد یعنی باید مساجد را به مرتبه ای برسانیم که کانون تربیت نیروی اسلامی شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با تاکید بر اینکه مسجد باید به سمت تربیت نیروی انسانی تمدن ساز حرکت کند، افزود: ما باید در مقابل تمدن غرب مقاومت فرهنگی داشته باشیم و این باید به ‌عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کارکردهای مسجد را ارتقاء بدهیم تا به عرصه های مختلف ورود پیدا کند، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ۹۷ درصد از کسانی که که در جبهه حضور داشتند افرادی بودند با مسجد انس داشتند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه باید در مقابل تمدن غرب مقاومت شکل بگیرد و باید کاری کنیم تا موضوع تمدن سازی به عنوان یک اصل در مساجد قرار بگیرد، ادامه داد:باید از ظرفیت های پایگاه بسیج، کانون های مساجد و نمازگزاران در راستای تبدیل مسجد به طراز اسلامی استفاده کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه مسجد هسته مقاومت نیروی انسانی تمدن ساز است، گفت: ۷در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر ۷ هیئت اندیشه ورز و ۶ قرارگاه ایجاد کرده ایم همچنین قرار است مساجد را در سه سطح عمومی، تخصصی و عالی سطح بندی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلفی که احساس کردیم توانمندسازی باید اتفاق بیفتد، تلاش خواهیم کرد تا به اهداف برسیم، اظهارداشت: موضوع قرارگاه مواسات در ۲۱ فروردین توسط رهبر معظم انقلاب برای کمک به نیازمندان مطرح شد و ۲ روز بعد پیشنهاد ایجاد قرارگاه مواسات توسط آیت الله علم الهدی داده شد و مجموعه امور مساجد مامور تشکیل این قرارگاه گردید.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با تاکید بر اینکه در ایامی که معیشت مردم دچار مشکل شده باید نیازمندان را شناسایی کنیم، گفت: بهترین نهادی که می تواند به شناسایی افرادی که متاثر از ضررهای ویروس کرونا قرار گرفته اند همین مساجد است که می توانند کمک شایانی در این امر باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان ارائه خدمت اجتماعی را بخشی از کارکرد مسجد دانست و با بیان اینکه مسجد باید محلی ببرای هدایت گری فکری، دینی و سیاسی باشد، افزود: مردم باید پناهگاه خودشان را مسجد بدانند و در زمانی که با مشکلی مواجه شدند به مسجد مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه مسجد کارکردهای گسترده ای دارد که باید به آنها توجه کرد، ادامه داد: مسجد می تواند محور بسیاری از فعالیت های اجتماعی باشد و وضع کنونی زمینه ای است تا بتوانیم کارکردهای دیگر مسجد به مردم نشان دهیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه ۱۴ نهاد غیر از تشکل های مردمی در قرارگاه مواسات همکاری می کنند، اظهار داشت: این قرارگاه ۴ کمیته شامل کمیته رسانه، کمیته اولویت بندی، کمیته تامین در دو بخش حاکمیتی و مردمی و کمیته توزیع دارد که ریاست قرارگاه هم در استان بر عهده آیت الله علم‌ الهدی است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: تا به حال ۲۳۰ هزار بسته معیشتی در اختیار قرارگاه قرار گرفته است و ۱۹۰ هزار سرپرست هم شناسایی شده اند همچنین ۳۵ هزار بسته بهداشتی هم تهیه شده و کمیته امداد نیز یک میلیون پرس غذای گرم‌ در این ایام توزیع می کند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
والا منم مددجوی کمیته امداد بیرجندم تا خالا هیچی غیر ازمستمری به من ندادن حتی عیدی هم ندادن بجای بسته حمایتی به حسابمون پول بریزن بهتره لااقل میدونیم بدستمون رسیده والا مواد غذایی که ما ندیدیم بدن
1
0
ناشناس
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
از همون کمیته پیگیر باشید میدن الان....