۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۵۰۳۱۶
فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

تهیه و توزیع بیش از ۹۱ هزار بسته معیشتی در دو هفته اخیر

تهیه و توزیع بیش از ۹۱ هزار بسته معیشتی در دو هفته اخیر
فرمانده سپاه کربلا از تهیه و توزیع ۹۱ هزار و ۶۵ بسته معیشتی در سراسر استان مازندران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در آئین برگزاری مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در حسینیه عاشقان کربلا در ساری، از تهیه و توزیع ۹۱ هزار ۶۵ بسته معیشتی در سراسر استان خبر داد و گفت: کف ارزش ریالی همه بسته سه میلیون ریال می‌باشد که در اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه بین جامعه هدف توزیع شد.

سردار بابایی با اعلام اینکه هزار و ۱۸۳ کارت هدیه بانکی هم در قالب کمک مومنانه به نیازمندان اهدا شد، افزود: ‌۱۹۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان هم برای بدهی اقساط و اجاره بهای نیازمندان پرداخت شد.

فرمانده سپاه کربلا از کمک ۴۶۰ میلیارد ریالی مردم و خیرین برای مرحله اول رزمایش کمک مومنانه تا به امروز خبر داد و اضافه کرد: ۷ هزار و ۱۸ جهادگر بسیجی و همچنین ۴ هزار و ۷۹۸ خیر در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه مشارکت فعال داشتند.

سردار بابایی در ادامه با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره تامین بسته‌های معیشتی، تصریح کرد:‌ از شروع کار به همه گفتیم نگران تامین بسته‌های معیشتی نباشید چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر جامعه مهدوی و امام زمانی، خود امام زمان(عج) عنایت دارند و همه این کار‌ها از جانب ایشان است.
  
فرمانده سپاه کربلا با تصریح براین که مرحله دوم رزمایش نیمه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، افزود:‌ از همین الان فرماندهان نواحی اعلام کردند که بخش زیادی از بسته‌های معیشتی را تامین کردند.

سردار بابایی با بیان این که همدلی و حضور مشتاقانه‌ای که امروز در کشور شکل گرفت بی نظیر بود، گفت:‌ فکر نکنم هیچ شرایطی در دوران انقلاب مثل این بار بوده باشد چرا که دستاورد این رزمایش‌ها بی نظیر است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا با تاکید براینکه همه نهادی‌های اجرایی و دولتی پای کار آمدند و در اجرای رزمایش عالی کار کردند، افزود: ائمه جمعه که در راس فعالیت بودند و نیز گروه‌های مردم نهاد، انجمن خیریه و موسسات برای اجرای رزمایش کمک مومنانه باهم هماهنگ شدند.

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان به ورودسپاه و بسیج در میدان مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت:‌ از روز ۴ اسفند ماه سال ۹۸ تمام کارگاه تولیدی ماسک شروع به کار کرد و سپاه هم رسما از ۷ اسفند وارد میدان شد.

فرمانده سپاه کربلا از تولید و توزیع بیش از شش میلیون انواع لوازم پزشکی بین کادر درمانی و مردم خبر داد و افزود:‌ در این ۴۵ روز از شیوع کرونا، ماسک، گان، دستکش یک بار مصرف و هرچه که مورد نیاز کادر درمانی و مردم بود، توسط خیاطان جهادگر در کارگاه‌های بسیج بصورت شبانه روزی تولید شد.

سردار بابایی در ادامه از بکارگیری بیش از دو هزار بسیجی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هم خبرداد و اضافه کرد:‌ در رزمایش اول که رزمای شایثار نام گرفت؛ ۵۸۵ هزار نفر در روز نیرو‌های بسیجی و سپاه در وسط میدان بودند. این نیرو‌ها تعطیلات نداشتند، همه اش برای آن‌ها عرصه جهاد بود چرا که بفرموده پیامبر (ص) تفریح مومن جهاد است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا با اشاره به روحیه دست و دل بازی مازندرانی و جوش و خروشی که برای کمک به نیازمندان در دوران کرونا، داشتند، اعلام کرد:‌ قبل از رزمایش کمک مومنانه، بیش از ۱۱۷ هزار بسته معیشتی بدون کمک دولتی، با همت خیرین تهیه و بین جامعه هدف مازندران توزیع شد.

سردار بابایی با اینکه خیرین برای پرداخت بدهکاری کاسبان و اقساط و همچنین تهیه مواد اولیه لوازم بهداشتی جانانه پای کار بودند، خاطرنشان کرد: یک شرکت تنها ۱/۵ میلیارد مواد ضدعفونی در شهر‌ها و روستا‌ها بصورت رایگان توزیع کرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در ادامه به اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب که این یک رزمایش است و باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، بیان کرد: این رزمایش ایجاد شد و مشارکت مردم هم برگرفته از دوران دفاع مقدس بود مثل همان دوره‌ها که برای پشتیبانی از رزمندگان به جبهه کمک می‌کردند.

سردار بابایی با بیان این مطلب که سرمایه اجتماعی که در این دوران بدست آمده، تبدیل به ریال نمی‌شود، یادآور شد: امروزه چه بلایی در کشور‌های غربی و اروپایی آمده است. این کشور‌ها با آن فرهنگ غلط و باطلی که دارند امروز به جایی رسیدند که کسی به فکر کسی نیست، اما در ایران احساس مسئولیت و همدلی را شاهد هستید.

فرمانده سپاه کربلابا ابراز تاسف از کسانی که تحت تاثیر فرهنگ لیبرالی قرار گرفتند، و درباره اموات کرونایی می‌خواستند دستورات غربی را اجرا کنند، تصریح کرد: در این مورد هم طلبه‌ها پای کار آمدند و درمازندران قرارگاه موسی بن جعفر (ع) ذیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه شکل گرفت و اموات طبق رعایت پروتکل بهداشتی و موازین شرع کفن و دفن شدند.

سردار بابایی در پایان با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای معاندان خارجی و بعضا داخلی در دوران پسا کرونا تاکید کرد:‌ الحمدالله خیلی از تهدیدات از بین رفت، اما با این حال باید مراقب دشمن بود چرا که دشمنان بیکار ننشسته اند؛ لذا برای حل مشکلات باید این ریسمان پوسیده به غرب قطع شده و به خدا وصل شد تا مشکلات حل شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات