۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۵۰۴۹۹
حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی؛

در اوج مصیبت‌ها خود را با قرآن آرام کنیم

در اوج مصیبت‌ها خود را با قرآن آرام کنیم
کارشناس مسائل دینی گفت: در اوج مصیبت‌ها باید از گنجینه‌ای همچون قرآن کریم برای آرام کردن خود و اطرافیانمان بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی کارشناس مسائل دینی شب گذشته در برنامه‌ای در مدرسۀ معصومه ـ هیئت فاطمیون قم که از شبکۀ پنجم سیما پخش شد، طی سخنانی دربارۀ اهمیت تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: دربارۀ اهمیت تلاوت قرآن کریم در این ماه با عظمت همین بس که امام رضا علیه‌السلام در حدیثی فرمود: «مَنْ قَرَأَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ آیَهً مِنْ کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ کَانَ کَمَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُور»؛ هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل این است که در ماه‌هاى دیگر تمام قرآن را بخواند.

وی افزود: امام باقر علیه‌السلام در روایتی دیگر در این باره فرمود: هر چیزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است. ما در این شرایط و در هر زمان دیگری و در یک کلان در اوج مصیبت‌ها باید از گنجینه‌ای همچون قرآن کریم برای آرام کردن خود و اطرافیانمان بهره بگیریم.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به ماجرای قرآن خواندن سر مطهر امام حسین خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام سرِ مطهّر حضرت به کوفه و شام برده شد. در هر دو شهر، افراد متعدد،‌ آیاتی را از رأس مطهّر شنیده و روایت کرده‌‌اند. در روایتی از زید بن ارقم آمده است‌: سر مبارک حضرت امام حسین‌ را بر نیزه در کوفه در حال خواندن آیات قرآن دیدم: «اَم حَسِبت‌َ اَن‌َّ اَصحـَاب‌َ الکَهف‌ِ والرَّقیم‌ِ کانوا مِن ءایـَتِنا عَجَبـا؛ آیا گمان کردی اصحاب کهف و رقیم از آیات عجیب ما بودند؟»/1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات