۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۵۰۵۳۱
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

رمضان شهرالطهور است

رمضان شهرالطهور است
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه رمضان شهرالطهور است، گفت: رمضان ماه رفع و دفع آلودگی‌های اخلاقی، فکری و احساسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه اخلاقی و معرفتی ماه مبارک رمضان که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان شهر الطهور است.

وی افزود: طهور جایی است که چشمه زلال و باران نازل می‌شود و انسان به‌وسیله این آب زلال سعی می‌کند خود را از آلودگی و غبار پاک کند لذا همواره در مقام دفع است و به‌قدری خود را در معرض باران و آب قرار می‌دهد که همیشه پاکیزه و تمیز است.

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: گاهی انسان براثر غفلت دچار آلودگی شده به دنبال آب می‌گردد تا خود را از آلودگی پاک کند و چون ماه رمضان بهترین فرصت برای پاک شدن از گناه است از آن به‌عنوان شهرالطهور یا می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه رمضان ماه رفع و دفع آلودگی‌های اخلاقی، فکری و احساسی است، عنوان کرد: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را مأمور کرد تا به مردم بگوید رمضان ماه برکت است؛ برکت افزایش فوق رغبت است، برای مثال گاهی انسان درآمد زیاد دارد اما آن درآمد کفایت نیازهای او را نمی‌دهد چنین مالی برکت ندارد.

وی افزود: مال انسان اگر برکت کند آثار و برکات آن را در زندگی مشاهده می‌شود اعمال عبادی این ‌چنین است گاهی یک نماز انسان را از گناه بازنمی‌دارد درحالی‌که ممکن است یک صلوات انسان را از گناه حفظ کند؛ ماه مبارک رمضان برکت دارد و آثار و برکات عبادات آن در دیگر ایام وجود ندارد.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه رمضان ماه نزول رحمت و مغفرت الهی است، عنوان کرد: مغفرت غفران و پوشش الهی است که شامل بندگان الهی می‌شود، خداوند تنها گناهی که نمی‌بخشد گناه شرک است برای همین مشرک هرگز مورد عفو الهی قرار نمی‌گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه مغفرت الهی وسیع است، گفت: گناهان انسان در برابر عظمت غفران الهی هیچ است برای همین ماه مبارک رمضان مأمنی است تا گناهکار نزد خداوند برود و خود را از گناه پاک کند؛ خداوند در ماه مبارک رمضان به انسان‌ها وعده مغفرت داده است.

وی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای استغفار است، عنوان کرد: استغفار ماه مبارک رمضان ویژه است فرشتگان در این ماه گناهکاران را دعوت به توبه و استغفار می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: انسان‌ها در هیچ‌یک از مناسبت‌های طول سال به‌اندازه ماه مبارک رمضان نمی‌توانند خود را از آتش دوزخ نجات دهند. طبق صریح روایات؛ شقی و بدبخت کسی است که از ماه مبارک رمضان عبور کند ولی بخشیده نشود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات