۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۶۵۰۵۳۵

نگاهی به برنامه‌هاي صدا و سیمای مرکز قم در ماه رمضان

نگاهی به برنامه‌هاي صدا و سیمای مرکز قم در ماه رمضان
صدا و سیمای مرکز قم با توجه به شرایط خاص جامعه با تدارك برنامه‌‌های ويژه برای شبکه‌های استانی و سراسری و برون مرزی به استقبال ماه ميهماني خدا رفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد لطفي نياسر مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم درگفتگويي با اشاره به شرایط خاص جامعه به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان و تصمیمات ستاد کشوری مبارزه با این ویروس برای تعطیلی اجتماعات و مکانهای زیارتی گفت: نقش صدا و سیما در پر کردن خلاء برگزاری مراسم‌های مذهبی حضوری در هیات‌ها و مساجد بسیار پر رنگ است و بر همین اساس توجه شده است که مراسم معنوی و برنامه ‌ها و ادعیه ویژه این ماه به صورت زنده از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و آستان امامزادگان استان قم با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت برای مخاطبان شبکه نور و رادیو قم و همچنین برخی شبکه ‌های سراسری پخش شود.

مدير کل صدا و سیمای مرکز قم افزود: پخش بیشتر ویژه برنامه ها به صورت زنده است و در قالب برنامه‌هايي متنوع با محور موضوعات اجتماعی، اخلاقي، سبك زندگي ایرانی اسلامی پخش مي‌شود كه رويكرد اصلي اين برنامه‌ها در رمضان 99 ترویج فرهنگ معنوی، ايجاد ارتباط مداوم مخلوق با خالق، تداوم معنویت و ارتباط با خدا در این روزهای خاص جامعه و دستگیری از مستمندان و آسیب دیدگان این شرایط است.

 حجت الاسلام لطفی نیاسر اعلام کرد: امسال سیمای مرکز قم دو برنامه زنده برای افطار و سحر روزه داران مخاطب تدارک دیده است .برنامه  «ماه عاشقی» به تهیه کنندگی و اجرای علیرضا نعمت اللهی برنامه‌ای اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و تربیتی است که در ایام رمضان هر روز ساعت 18:50 به مدت 75 دقیقه با هدف ایجاد فضای صمیمی معنوی برای تحکیم خانواده و ارایه سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مناسب حال اوقات افطار ماه مبارک رمضان تقدیم مخاطبان می‌شود.

وی افزود: برنامه «تسبیح سحر» نیز به تهیه کنندگی حجت الاسلام رحیم بصری پور هر روز ساعت 3  بامداد از صحن مطهر امامزادگان شهر قم تقدیم مخاطبان سحرخیز رادیو قم می‌شود. بازسازی معنوی در ماه مبارک رمضان، آداب ماه ضیافت الهی، ماه رمضان و تقوای الهی، ماه رمضان ماه قرآن، سبک زندگی اسلامی، آثار لقمه حرام و حلال، دستگیری از ایتام، حجاب عامل آرامش اجتماعی، ضرورت ولایت پذیری، حق الناس، امر به معروف و نهی از منکر، زمینه سازی برای ظهور، جهاد اقتصادی، حیا و پاکدامنی و انسان دوستی از جمله موضوعات این برنامه است که با حضور کارشناسان مذهبی مشهور تقدیم مخاطبان می‌شود.

لطفی نیاسر یکی از وظایف رسانه‌ها را در ايام ماه مبارك رمضان، تشریح فضیلت قرائت و ختم قرآن در ماه مبارك رمضان دانست و گفت: امسال نیز مراسم تفسیر و ترتیل خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها همچون سالهای قبل از ساعت 14:30 از سیمای نور و شبکه سه سیما به صورت زنده پخش خواهد شد. مراسم ترتیل خوانی نوجوانان نیز از حرم مطهر کریمه اهل بیت هر روز ساعت 10 صبح به صورت زنده روی آنتن سیمای نور می‌رود. البته باید گفته شود که اجرای این دو برنامه با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی بدون حضور مردمی است و البته این باعث شده که فضایی کاملا نزدیک به مضجع شریف کریمه اهل بیت برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شود تا مخاطبان استانی و ملی این مراسم همزمان به زیارت غیر حضوری حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نائل شوند.

وی گفت: علاوه بر این برنامه‌ها امسال سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی نیز به صورت زنده از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها حوالی ساعت 11  روی آنتن شبکه استانی نور و شبکه سه سیما خواهد رفت. همچنین هر شب ساعت 24 مراسم سخنرانی و مناجات خوانی و پخت وعده غذای سحری برای نیازمندان در هیأت فاطمیون قم نیز به صورت زنده از محل مدرسه علمیه معصومیه قم در شبکه استانی سیمای مرکز قم و همزمان از شبکه افق پخش می شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده رادیو قم برای مخاطبانش در ماه رمضان اعلام کرد: دو برنامه زنده «ماه من سلام» و «شمیم اجابت» به ترتیب برای لحظات افطار و سحر روزه داران مخاطب رادیو قم در نظر گرفته شده که  «ماه من سلام» به تهیه کنندگی محمد باقری معین و ناصر هاشمی در ایام ماه مبارک رمضان ساعت19 با هدف ایجاد فضای معنوی در ساعات قبل از افطار با مخاطبان رادیو قم همراه خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «شمیم اجابت» نیز ویژه برنامه زنده سحرگاهی  به تهیه کنندگی محمد باقری معین است که از ساعت 3 بامداد سحرهای ماه مبارک رمضان با هدف انس با قرآن در لحظات سحر، افزایش آگاهی مخاطبان از آداب و احکام و فضایل ماه رمضان، نهادینه شدن فضایل اخلاقی در مخاطبان و همراهی رسانه استانی با روزه داران در سحرهای ماه مبارک رمضان روی آنتن رادیو قم می‌رود.

لطفی نیاسر با اشاره به پخش مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم از رادیو قم گفت: مراسم ترتیل خوانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها هر روز ساعت 14:45 به صورت زنده و همچنین بعد از اذان صبح به صورت تولیدی از صدای مرکز قم پخش خواهد شد. دعای افتتاح نیز هر روز ساعت 23:30 از رادیو قم به گوش خواهد رسید.

وی همچنین از پخش برنامه زنده «شب‌های رمضان» خبر داد و گفت: این ویژه برنامه  به تهیه کنندگی ناصر هاشمی با هدف ارتباط معنوی و مجازی مردم با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ایامی که حرم زائر ندارد در شبهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 22 تقدیم مخاطبان رادیو قم خواهد شد.  در این برنامه هر شب یکی از فرازهای دعای مکارم الاخلاق حضرت امام سجاد علیه السلام توسط کارشناس برنامه بررسی و تبیین می‌شود.

وی افزود: در برنامه «زلال معرفت» هر روز ساعت 8:45  صبح، شرح ادعیه روزهای ماه رمضان و در برنامه «ماه برکت» نیز احادیث و روایات درباره مسائل اخلاقی و اجتماعی پخش می‌شود. همچنین برنامه «گنج سخن» هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء، فرازهایی از نهج البلاغه را همراه با شرح تقدیم مخاطبان رادیو قم خواهد کرد.ضمن اینکه هر روز ساعت 2:30 دقیقه بامداد و 20:30 شب نمایش بلند رادیویی ویژه ماه مبارک رمضان روی صحنه رادیو قم خواهد رفت.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به وظایف مدیریت برون مرزی صدا و سیمای مرکز قم در تامین برنامه های معارفی شبکه های برون مرزی صدا و سیما و به ویژه تولید و تامین 50 درصد برنامه های رادیو انگلیسی سازمان صدا و سیما، اعلام کرد: برای ماه رمضان امسال بیش از 3700 دقیقه برنامه معارفی و فرهنگی سیاسی، برای رادیو انگلیسی صدا و سیما تولید شده است.

ایشان اضافه کرد: «ماه خدا» برنامه ای روزانه به مناسبت ماه مبارک رمضان، «پرسش و پاسخهای اعتقادی» با موضوع پاسخ کارشناسان حوزوی به سوالات اعتقادی و کلامی مرتبط با ماه رمضان، «به برادرم» با موضوع امام علی علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان، «اقیانوس دعا» با موضوع شرح دعای افتتاح، «بازگشت به واقعیت» میزگردی با موضوع رمضان و فضای مجازی و شبهات مطرح شده در فضای مجازی، «منبر» سلسله سخنرانی های مرتبط با ماه رمضان، «الفبای زندگی» با موضوع تشریح سبک زندگی اسلامی، و برنامه‌های دیگری در موضوع اخلاق اسلامی، تربیت اسلامی، تلاوت و تفسیر قرآن کریم و ترجمه سخنان علما و مراجع معظم تقلید از جمله برنامه‌های تولید شده مدیریت برون مرزی مرکز قم برای رادیو انگلیسی است. همچنین این مدیریت با شبکه‌های العالم، سحر و الکوثر نیز در تهیه برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان همکاری دارد که شرح آن مفصل است و در این گفتگو نمی گنجد.

وي در پايان ضمن ابراز اميدواري نسبت به اثربخشي تلاش‌هاي جهادگران جبهه فرهنگي صدا و سیمای مرکز قم در همراهي با شنوندگان مومن و روزه‌دار، از آنان خواست در ماه ضيافت و غفران الهي تلاشگران این رسانه استانی را از دعاي خير خود بي‌نصيب نگذارند./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
خوب تصاویری از این برنامه ها در میان خبر کار می کردید خیلی جذاب و گیرا می شد
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
سال هاست شبکه قم را موقع افطار نگاه می کنیم و دیدن نماز جماعت حرم مطهر به امامت آیت الله شبیری بسیار دلنشین است
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
وَ لا تَكُونُوا كَالَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَها مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْكاثاً . ۹۲ نحل .
و مانند آن زن نباشيد كه بافته‌ى خويش را پس از محكم بافتن، رشته رشته مى‌كرد .
برخی از موسیقی ها و ... همان نقض غزل است
1
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
در پیک نیمروزی امروزی رادیو ایران متاسفانه گزارشی داشتیم که با آب و تاب به آن پرداختند !
معلمی که جهادی کار می کند
از جمله آن که رفته و اختلافات خانوادگی را بررسی کرده ! و به این نتیجه رسیده که عامل اختلافات و طلاقها ، ازدواج های زودهنگام است !
کارشناس خانواده رو ببینید !
مطلقه ها را آورده پای درس !
صداو سیمای مجریان مجرد هم با تمام ذوق به تهیه گزارش از او و کارش پرداخته !
این کار فرهنگی !
دیگه دنبال چی هستید ؟

در زمانه ای که از در و دیوار تحریکات جنسی می بارد ، و آهنگ و فیلمهای صدا و سیما هم که ...
اقدام به تعطیلی ارضای حلال و به تاخیر انداختن آن خدمت است !
البته که هست !
برای دشمنانی که عصمت و عفت جامعه را هدف قراررداده اند
برای آنانی که به دنبال شکار جوانان و نوجوانان قرار گرفته در بن بست ازدواجند و راهی جز حرام جلوی خودشان نمی بینند
آهنگ و کف پایان گزارش هم حکایت از موفقیت حضرات !
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
چرا صدا و سیما به جای تبلیغ و تشریح سن بلوغ و همچنین فراهم کردن زمینه ازدواج آسان و آگانه نوبالغان ، به تبعیت از معیارهای سازمانهای کذایی ، به آنها انگ بچگی می زند ، و در کنار نابخردانی قرار می گیرد که دلباخته غربند ؟
نوجوانی که آلوده شد ، بعد به راحتی تن به ازدواج می دهد ؟
چرا بسیاری از اصحاب رسانه ، اعم از مجری و بازیگر جماعت تا سنین بالا ازدواج نکرده اند ؟
چرا صدا و سیما اجازه می دهد اینها با عملشان جوانان را به تجرد سوق دهند ؟
پشت گزارش مخرب و مغرضانه پیک نیمروزی کیست ؟
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
بنده خاطرم هست که در دوره قبل پرسمان خانواده ، موقع مطرح شدن ازدواج های در سنین پایین ، و ادعای عاملیت چنین ازدواج هایی برای کثرت طلاق ، کارشناس محترم و ارجمند برنامه حاج آقای عباسی ولدی با استناد به پرونده های قضایی و آمار آنها ، فرمودند برعکس ، و این که ازدواج های در سنین پایین تر کمترین مورد طلاق داشته اند و بیشترین مورد طلاق مربوط به سنین بالاست
حال صدا و سیما چگونه رفته و معلم خاطی را ، جهادی و آتش باختیار معرفی می گند ؟!
قوه قضائیه که طبق قانون اساسی به عنوان ناظر بر صدا و سیماست ، چرا پیگیری نمی کند تا دستهایی که نتوانستند بحمد اللّٰه در مجلس ، قانون بن بستی برای نوجوانان و جوانان تصویب کنند ، الآن از طریق صدا و سیما دنبال ایده شومشان هستند ؟
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
بجای آگاهی بخشی برای ازدواج و تکمیل اطلاعات زوج های جوان و نوجوان ، تشویق آنها به رها کردن ازدواج و تقبیح ازدواج !
پس از چه راهی ارضای حلال کنند ؟
کدام غریزه نیرومندتر از غریزه جنسی است ؟
کمند عوامل تحریک و فعال کردنش امروزه ؟
صدا و سیما با برنامه هایش اعم از موسیقی و فیلم و سریال و ... کم تحریک می کند ؟
منطقی است به بالغان گرفتار در آتش ملتهب شهوت غریزی بگوییم چون ممکن است ازدواجتان به طلاق منجر شود پس ازدواج نکنید ؟
امکان پذیر است ؟
طلاق بدتر است یا آلودگی به زنا و ... ؟
0
0
متضاد با رسالت صدا و سیما !
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
زمانی فکر می کردم ، این که صدا و سیما بالغان شرعی را کودک می نامد ( البته این نامیدن ها در کنار اخبار خارجی بود و همان خبرها هم حکم قرینیت داشت ) به خاطر قاعده الزام است
مثلا اگر می گوید رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی را سرکوب ، زندانی و شکنجه می کند ، به خاطر این است که این رژیم جعلی و ظالم ، معیار کودک و غیرکودک محسوب کردنش ، تعریف سازمانهای بین المللی است ، بنا بر این ما هم طبق قاعده الزام ، و این که آنها برخی از بالغان را هم جزو کودکان محسوب می دارند ، محکوم و ملزم به قاعده خودشان می کنیم

اما رفته رفته شکم بیشتر شد ، چرا که از طرفی به ضرس قاطع می گفتند ، و از طرف دیگر هیچ توضیحی نمی دادند که ، تسمیه و نامیدن به کودک ، به خاطر قاعده مذکور است

اما گزارش پیک نیمروزی چهارشنبه ، شکم را به یقین تبدیل کرد ، که متاسفانه صدا و سیما ، بجای دفاع از معیار درست و آسمانی بالغ و نابالغ ، دقیقا روی جاده سازمانهای بین المللی حرکت می کند ، و بالغان را هم در عداد کودکان به حساب آورده است !
و تازه می تازد و می نوازد !
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
در میان ناظران بر صدا و سیما قوه قضائیه نقش مهمی دارد
چرا که از سویی ثبات مدیریت روشنی دارد ، برخلاف قوای دیگر ناظر ، که هر از چند سال دچار تغییر مدیریت و مغایرت نگاهها می شوند ، و از طرف دیگر از نگاههای جناحی و حزبی کوته بینانه و اعوجاجی بدور است .

لذا می بایستی برنامه مدون و طرح رصد و پایش مستمری داشته باشد
قوه قضائیه علاوه بر عنوان ناظریت مصرح در قانون اساسی ، عنوان پیشگیری از جرم را هم قانونا جزو مسئولیت هایش دارد ، و این دو عنوان مسئولیتی می طلبد که ، دستگاه فرهنگ ساز را ، مدام و مرتبا رصد کرده ، سلامت آن و ارتقایش را دنبال کند .
حوزه و دانشگاهیان فرهیجته و متدین و دغدغه مند به یقین می توانند برای این قوه ذی اهمیت نقش بازوان کاری و رصدی ایفا کنند
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
هنگامه ای که شاهد بلوغ های زود رسیم
و ابزارهای مختلف هم تهییج شهوانی می کنند ، دنبال کردن تاخیر ازدواج نوجوانان خدمت است یا خیانت ؟
آیا تحصیل بهانه درستی است ؟
امروزه که ابزار مختلف ارتقای تحصیلی وجود دارد ، چنین بهانه ای قابل قبول است ؟
چرا بجای حل ، صرف مساله را پاک می کنند ؟

زوج های نوجوان جوان بیش از هر چیزی نیازمند راهنمایی برای ادامه زندگی خانوادگیشان و بهره مندی صحیح از لذت زندگی این چنینیند ، نه ورد جدایی خواندن با دستور العملهای واضح البطلان غربی
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
خدا یعنی بالاترین مقام مملکت وجود بالغ را محترم شمرده به او مسئولیت می دهد ، مخاطبش قرار می دهد ، و در صف مردان و زنان می بیند
اما صدا و سیما کودکش می نامد و بدینوسیله توهینی آشکار به نودرآمدگان به جرگه مردانگی و زنانگی را روا می دارد !
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
سلام دعای رمضان بعد از افطار خیلی دلنشین است . نام مداحش چیست دانلود کنم
0
0