۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۴۷۷۷۶
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تربیت مدرس:

دفاتر هم‌اندیشی دانشگاه‌ها بر بحث مهدویت متمرکز شوند

دفاتر هم‌اندیشی دانشگاه‌ها بر بحث مهدویت متمرکز شوند
حجت‌الاسلام ساداتی‌نژاد توجه به هنر را در ترویج فرهنگ مهدویت بسیار مؤثر توصیف کرد و گفت: تمرکز بیش از سیصد دفتر هم‌اندیشی دانشگاه‌ها بر بحث مهدویت در ترویج این فرهنگ در دانشگاه‌ها راهگشاست.

حجت‌الاسلام سید مهدی ساداتی‌نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس در پیامی صوتی به پویش منتظران ظهور که به صورت مشترک به همت کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی مهدویت و خبرگزاری رسا در حال انجام است، با تبریک به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) گفت: بعضی از دانشگاه‌ها دارای کانون‌های مهدویت هستند و تلاش‌هایی صورت گرفته است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اما اگر بخواهیم در نگاه کلان مسأله را تجزیه و تحلیل کنیم، جمله‌ای که در قرآن راجع به پیامبر اکرم (ص) آمده است که «وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» درباره ولی عصر (عج) هم این مظلومیت وجود دارد و جز این نیست.

وی دانشگاه را جزئی از جامعه توصیف کرد و گفت: اگر ما در جریان جامعه این جریان مهدویت را رشد دهیم، به تبع آن در دانشگاه هم موفق خواهیم بود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به گفتمان شدن شروع اخبار در صدا و سیما با سلام و صلوات بر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ابراز داشت: یاد حضرت مهدی را نیز باید در سراسر جامعه خود به شکل و مدلی احیاء کنیم؛ ما از مسأله هنر در این مسأله خیلی کم استفاده کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام ساداتی‌نژاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم بر مسأله سینما و هنر خیلی تأکید می‌کنند؛ موضوع مهدویت در درجه اول باید در قالب هنر بیاید و بویژه فیلم؛ الان از نظر فیلم‌سازی در حالی که هالیوود به شکل منفی راجع به مهدویت فیلم می‌سازد، ما در فضای سینمای خود ندیده‌ایم که موضوع مهدویت در دستور کار باشد و این پیام‌ها را بتواند از طریق فیلم و سریال در جامعه ترویج کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران پیشنهاد داد: این اتفاق در قالب نشست‌های هم‌اندیشی در دانشگاه‌ها ترویج شود؛ با توجه به مسئولیتی که خودم در مرکز هم‌اندیشی نهاد رهبری داشته‌ام، ما الان در بیش از سیصد دانشگاه یعنی دانشگاه‌های مهم کشور و مرکز استان‌ها دفتر هم‌اندیشی و حتی دفاتر استانی هم‌اندیشی داریم؛ با آیین‌نامه یا دستور العملی برای اینکه این گفتمان مهدویت را از این طریق فعال شود.

وی افزود: ائمه جماعات دانشگاه یک روز هفته را باید در ارتباط با حضرت مهدی (عج) برنامه داشته باشند؛ با سخنرانی که در مسجد دارند، یا برنامه‌های جانبی که می‌توان طراحی کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس در پایان گفت: ما یک پویش جدید را به عنوان یک موج جدید مهدویت در دانشگاه‌ها نیاز داریم و به اعتقاد من بهترین بستر آن در حوزه استادی همان دفاتر هم‌اندیشی هستند و در حوزه دانشجویی آن هم باید در مسأله دروس معارف دانشجویان متمرکز شد. /836/ج

تعداد بازدید : 14
محمود لطیف
ارسال نظرات