۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۵۰۶۶۹
بحران کرونا در آمریکا؛

آمار قربانیان از مجموع نظامیان آمریکایی کشته شده در ویتنام بیشتر شد!

آمار قربانیان از مجموع نظامیان آمریکایی کشته شده در ویتنام بیشتر شد!
آمار قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا تا صبح چهارشنبه ۵۹۲۶۶ نفر و تعداد مبتلایان ۱ میلیون و ۳۵ هزار و ۷۶۵ نفر گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، شمار جان باختگان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تا پایان روز سه‌شنبه ۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت) به بیش از ۵۸ هزار نفر رسید که رقمی بیش از تعداد کشته‌شدگان این کشور در جریان جنگ بیست سالۀ ویتنام (۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ میلادی) محسوب می‌شود.

آمار قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا تا صبح چهارشنبه ۵۹۲۶۶ نفر و تعداد مبتلایان ۱ میلیون و ۳۵ هزار و ۷۶۵ نفر گزارش شده است.

با این وجود همزمان با انتشار این آمار، فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد تا دربارۀ کاهش محدودیت‌های اقتصادی و از سر گیری فعالیت‌های کسب و کار در این ایالت گفتگو کند.

دیدار رون دوسانتیس بادونالد ترامپ در حالی انجام شد که فلوریدا بیشترین شمار مرگ و میر در یک روز را گزارش داده و در موضوع شیوع کرونا نیز وضعیت بدتری حتی در مقایسه با ایالاتی همچون نیویورک و نیوجرسی دارد.

"دوسانتیس" از جمله معدود مقاماتی است که با ادامۀ قرنطینه در ایالتش مخالف است و بر این باور است که اگرچه محدودیت‌های وضع شده و ماندن مردم در خانه باعث کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا شده اما این مقررات بر اقتصاد این ایالت ضربه جدی وارد کرده است.

پس از این نشست دو نفره، ترامپ و دوسانتیس در جمع خبرنگاران اعلام کردند که به زودی مرحله اول طرح کاهش محدودیت برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این ایالت را اعلام خواهند کرد.

شمار کل مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تا پایان روز سه‌شنبه به بیش از ۳ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر و شمار جان باختگان آن به بیش از ۲۱۸ هزار نفر رسید.

در جدول رده بندی جهانیِ کشورهایی که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، پس از ایالات متحده که بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا را دارد، پنج قدرت بزرگ اروپاییِ اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و آلمان دیده می‌شوند که تا کنون در مجموع اطلاعات ۷۱۱ هزار و ۱۰۷ مبتلا را به ثبت رسانده و از مرگ ۱۰۲ هزار و ۸۳۳ نفر خبر داده‌اند./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات