۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۵۰۸۲۳
حجت الاسلام خطاط:

دروس حوزه علمیه اصفهان به صورت آنلاین در حال برگزاری است

دروس حوزه علمیه اصفهان به صورت آنلاین در حال برگزاری است
معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تمام دروس حوزه علمیه اصفهان به صورت آنلاین برگزار شده است، گفت: کاهش محدوده درسی در امتحانات نخواهیم داشت.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه بعد از انتشار و شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفندماه و تعطیلی کلاس‌ها، دروس حوزه علمیه اصفهان به روش آنلاین برگزار شد، گفت: اساتید در پیام رسان‌ها صوت‌های دروس را بارگذاری می‌کردند و سؤال و جواب هم به همین صورت انجام می‌شد و دروس تعطیل نماند.

وی در ادامه افزود: پس از اینکه مشخص شد زمان ابتلای به این ویروس زیاد است و مشخص نیست که چه زمانی شاهد نابودی این ویروس خواهیم بود از طریق نرم افزارهایی کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار کردیم و البته شیوه سابق نیز در ارائه دروس توسط اساتید برای برخی طلاب که دسترسی کمتری به اینترنت پرسرعت دارند برجا است و دروس را به صورت فایل صوتی از اساتید دریافت می‌کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تمام کلاس‌های حوزه علمیه اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: ما تعطیلی چندانی پس از شیوع ویروس کرونا نداشتیم و شاید حدود یک هفته کلاس‌ها تعطیل شده بود، در ایام نوروز اساتید و طلاب این زمان تعطیلی را جبران کردند و اکنون برنامه‌های درسی حوزه علمیه اصفهان با کاستی و تأخیر مواجه نشده است.

حجت الاسلام خطاط در ادامه خاطرنشان کرد: کلاس‌های حوزه علمیه اصفهان با برنامه خود در حال پیش رفتن است و امتحانات نیز در همان تاریخ مقرر برگزار خواهد شد، اگر شرایط شیوع ویروس کرونا مرتفع شده بود امتحانات مانند ایام گذشته برگزار خواهد شد و اگر با این مشکل مواجه باشیم با تمهیدات بهداشتی و با کاهش تجمعات امتحانات برگزار خواهد شد اما در هرصورت با کاهش محدوده امتحانی دروس مواجه نخواهیم بود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
خیلی خوبه واقعا او نام برنامه شاد نصب کردن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
تمامی کتابخانه های حوزوی که مکان فیزیکی آنها داخل مراکز حوزوی هست تعطیل می باشند در حالیکه کارمندان این کتابخانه ها داخل کتابخانه هستند ولی در کتابخانه را می بندند و می گویند دستور مدیریت حوزه است که در کتابخانه بسته باشد باز بودن این کتابخانه های منع قانونی ظاهراً ندارد زیرا مکان عمومی نیستند چون مکان فیزیکی این کتابخانه ها در داخل مدارس و موسسات حوزوی قرار دارندو این مدارس و موسسات در حال حاضر باز هستند و مشغول فعالیت عادی اداری خودشان هستند کارمندان این کتابخانه ها نیز در داخل خود کتابخانه هستند و حقوق دریافت می کنند ولی در کتابخانه را می بندند ، آیا امکان این نیست که با رعایت فاصله پنج متر و افزایش ساعت مطالعه تا دوازده شب در ماه رمضان کتابخانه ها باز شوند و اجازه مطالعه به طلاب داده شود؟ چون وقتی ساعت کار تا دوازده شب اضافه شود تعداد طلاب کم خواهد شد و اصولا به دلیل اینکه الان تمام طلاب به شهرهای خودشان برگشته اند تعداد طلاب ساکن قم بسیار کم است و به راحتی فاصله پنج متر قابل انجام است. این همه گروه جهادی نمی توانند مدافعان علم شوند و کار ضدعفونی روزانه کتابخانه ها را بر عهده بگیرند؟
اگر این قدر اصرار به بازگشایی حرم ها داریم و می گوییم پرتکل بهداشتی را رعایت می کنم خوب اول کتابخانه های داخل مراکز حوزوی را با رعایت پرتکل بازکنید ساعت کارشان را در ماه رمضان تا دوازده شب اضافه کنید و اگر کارمند ندارید از این همه گروه جهادی کمک بگیرید تا آنها کار مراقبت از کتابخانه را تا ساعت دوازده شب بر عهده بگیرند
1
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
آقای خطاط به من خیلی مدیونی حلالت نمیکنم
0
2
ناشناس
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
سلام چرا چیشده؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
خدا نگذره از دست بعضی از این مسئولین مرتبط با طلاب که فقط تو فکر حضور و غیاب و ... هستند و هیچ خبری از زندگی طلاب ندارند... درد دل زیاده ولی کی میشنوه کی کاری میکنه؟
0
0