۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۵۰۱۲۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ارزش همت انسان به چیزی است که دنبال می‌کند

ارزش همت انسان به چیزی است که دنبال می‌کند
آیت الله مهدوی با بیان اینکه همت به معنای تصمیم مکرر تا رسیدن به هدف است، گفت: ارزش همت انسان به هدفی است که برای آن همت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی بعداز ظهر امروز خود، با بیان اینکه انسان باید اهل همت و تلاش و کوشش باشد، گفت: همت همانطور که از تشدید لفظ هم فهمیده می‌شود همان تصمیم مکرر است و تصمیم مکرر سعی مکرر تا رسیدن به مقصد را به دنبال دارد.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: توبه نصوح کردن از مصادیق همت داشتن انسان است، توبه نصوح یعنی اینکه شخص ده‌ها بار خودش را نصیحت کند و نتیجه آن استمرار توبه است و می‌توان گفت همت کرده و تلاش وافر دارد برای ترک گناه و توبه کردن از گناه.

وی خاطرنشان کرد: با همت انسان به نتیجه خواهد رسید، همت در رسیدن به کمال انسانیت از جمله مسائلی است که باید برای آن توجه داشته باشیم، در تاریخ هم همین موضوع وجود دارد، کسانی که همت داشته‌اند برای رسیدن به امام زمان(عج) آنها به موفقیت رسیده‌اند، انسان برای دستیابی به محبوب خود باید همت داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه انسان با نگاه به گذشته و همتی که در گذشته داشته است می‌تواند بفهمد این همت به درد آینده او می‌خورد یا نه، تصریح کرد: هرکسی تصوری و دیدگاهی پیرامون همت دارد، همت دارای مراتبی است که هرمقدار شخص در رسیدن به مطلوب استمرار ورزد آن همت به آن میزان خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ممدوح و مذموم بودن همت بستگی به هدف انسان، اظهار کرد: همت برای به دست آوردن ریاست و قدرت اگرچه بد نیست اما ارزش همت انسان به آن چیزی است که برای به دست آوردن آن تلاش می‌کند، در کلام عربی همت بستگی به شخص همت کننده اعتبار پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همت همواره معنای استمرار می‌دهد، انسان اگر در امور مهم و مفید همت داشته باشد می‌تواند دستاوردهای مفیدی در راستای رسیدن به کمال و دستیابی به مطلوب پیدا کند و لازم است در همه امروز زندگی همت داشته باشیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات