۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۴۹۸۴۵
آیت الله مهدوی:

از ابتدای ماه رمضان برای شب‌های قدر آماده شویم

از ابتدای ماه رمضان برای شب‌های قدر آماده شویم
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش ماه مبارک رمضان در سبک بالی انسان برای رسیدن به آخرت، گفت: از ابتدای ماه رمضان برای شب‌های قدر باید آماده شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در سخنرانی مجازی پیرامون استفاده بردن از برکات ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مبارک رمضان انسان‌ها با جدایی از دنیا یک روحیه مناسب برای پرواز معنوی پیدا می کنند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه هرقدر انسان سبک بار باشد سبک بال‌تر خواهد شد، اظهار کرد: باید کوچ کنیم و حرکت کنیم در راه‌ خدا و تلاش و جهاد کنیم، برخی انسان‌ها سنگین شده‌اند به روی زمین، منظور سنگینی روح است یعنی روح شخص آمادگی جانفشانی در راه خدا را ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان پسندیدن زندگی مادی و دنیوی را علت سنگین شدن بار انسان روی زمین توصیف کرد و گفت: زمانی که انسان از چیزی خوشش بیاید و لذت ببرد حاضر نیست دست از آن بردارد، اگر کسی علاقه مند به دنیا باشد قطعا مایل نخواهد بود به سمت آخرت حرکت کند.

وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان ماه انقطاع روح از دنیا و دنیاپرستی است، مقدمه این انقطاع این است که جسم را در استفاده از لذت‌های دنیایی محدود می‌کنیم و این یک انقطاع اختیاری است، این محدودیت ظاهری با اختیار خود ما انجام می‌شود و سبب می شود لذت ببریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اتصال بیشتر به آخرت را حاصل انقطاع از دنیا برشمرد و تصریح کرد: هرمقدار از دنیا فاصله بگیریم به سمت آخرت حرکت می‌کنیم، ماه رمضان ماه رسیدن به هدف خلقت است، به ویژه شب‌های قدر که باید از ابتدای ماه مبارک رمضان خود را برای رسیدن به این شب‌ها آماده کنیم که شب‌های بسیار با عظمتی هستند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: دو ویژگی شب‌های قدر که هرسال تکرار می‌شود یکی این است که این شب از هزار ماه ارزشش بالاتر است و دومی نزول ملائکه و در رأس آنها روح است و همه خدمت حجت خدا خواهند رسید تا مقدرات مشخص شود ولی چیزی که در شب قدر اتفاق افتاده و دیگر اتفاق نخواهد افتاد نزول دفعی قرآن کریم است که باعث عظمت این شب ارزشمند شده است و باید خیلی از این شب استفاده کنیم.

وی با اشاره به شهادت امام علی(ع) در شب قدر بر اهمیت توسل بر امیرالمؤمنین(ع) در شب قدر تأکید کرد و گفت: بنابر فرموده امام صادق(ع) معنای اینکه شب قدر بهتر از هزار ماه است، این است که هرعمل خیری که آن شب انجام دهیم افضل است از اینکه همان عمل قدر را در هزار ماهی انجام دهیم که شب قدر در آن نباشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اعمال شب قدر اظهار کرد: انسان باید در شب قدر از همه اعمال خیر خود را بهره مند کند، از صله رحم و نیکی به والدین تا انجام اعمال ویژه شب‌های قدر، باید برای کسب فیض بیشتر در شب‌های قدر از ابتدای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی داشته باشیم و این بخشی از سیره بزرگان و علما در ماه مبارک رمضان است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات