۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۵۰۸۲۶
در نشست شورای راهبردی حوزه اصفهان با صداوسیمای اصفهان مطرح شد؛

رسالت صدا و سیما ذائقه‌ سازی است نه تأثیرپذیری از ذائقه‌ها

رسالت صدا و سیما ذائقه‌ سازی است نه تأثیرپذیری از ذائقه‌ها
جلسه هم اندیشی و هماهنگی شورای راهبردی حوزه علمیه و صدا و سیمای اصفهان با در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، جلسه هم اندیشی و هماهنگی شورای راهبردی حوزه علمیه اصفهان و صداو سیما متشکل از حجت الاسلام سید حسین مومنی معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به عنوان مسئول این شورای راهبردی، حجت الاسلام قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام سجادی رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان، حجت الاسلام مدنیان تهیه کننده برنامه تلویزیونی ، حجت الاسلام بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران ، حجت الاسلام اروجی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان و حجت الاسلام ناجی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تشکیل شد.

تشکیل اتاق فکر مشترک فی مابین حوزه علمیه و صداو سیما

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید حسین مومنی، مسئول شورای راهبردی حوزه علمیه و صدا و سیما اظهار کرد: پیش از این ارتباط صحیحی بین صدا و سیما و حوزه علمیه استان وجود نداشته که در حال بهبود است و اقداماتی در این زمینه  از جمله برگزاری جلسه با معاون خبر و معاون سیمای صدا و سیمای اصفهان، تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای همکاری با صدا و سیما، معرفی کارشناسان خواهر و برادر با تایید مرکز مدیریت در حوزه های مختلف توسط اعضاء برای معرفی به صدا و سیما، ایجاد ظرفیت در حوزه علمیه برای ساخت برنامه های مختلف و استفاده از ظرفیتهای موجود مثل دفتر تحقیقات رایانه ای انجام شده است.

وی ادامه داد: معتقدم هستم که باید اتاق فکری مشترک فی ما بین حوزه علمیه و صدا و سیما تشکیل شود و یک نماینده از طرف اعضاء که دارای شم رسانه ای باشد، معرفی گردد، نماینده حوزه باید حوزه و روحانیت را با مدلی جدید و به روز به صدا و سیما معرفی کند و برنامه های جاری صدا و سیما را نیز جهت دهی نماید.

حجت الاسلام مومنی اذعان کرد: ایجاد ذائقه در جوانان و گرایش آنها به مسائل دینی باید در دستور کار قرارگیرد و آیین نامه اجرایی و سند بالادستی برای شورا تدوین شود.

رسالت صداو سیما ذائقه سازی است نه دنباله روی از ذائقه ها

در ادامه حجت الاسلام  محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: باید از افراد متخصص برای برنامه سازی دینی استفاده شود و برنامه ها به کسانی که متولی امور دینی نیستند سپرده نشود، نباید بودجه صدا و سیما از شرکتهای خاص تامین شود چرا که این کار باعث کم کردن برنامه های دینی و اختصاص آنتن به آن شرکت ها می شود.

وی تاکید کرد: نباید صدا و سیما دنبال ذائقه مردم برود و باید ذائقه سازی کند، پیشنهاد می شود در برنامه های صداو سیما مواردی چون پاسخ به شبهات زیاد دانشجویان ؛ بررسی شعار سال ؛تحلیل بیانیه گام دوم انجام شود.

بروکراسی های اداری کم شود

همچنین حجت الاسلام اروجی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: مشکل اساسی تزاحم میان فرصت و ثروت است که باید مدیریت گردد، همچنین باید از ادبیات فاخر مجلسی و بروکراسی های اداری کم کرد و از افراد آزاداندیش، بدون تعلق دستگاهی استفاده کرد.

مشکل اصلی فکر و طرح راهبردی عملکرد است 

حجت الاسلام مدنیان دراین جلسه اذعان داشت: در حال حاضر الان مشکل استودیو و …. نیست بلکه مشکل فکر و طرح راهبردی عملکرد است، باید طرح راهبردی برای صدا و سیما برای بالا بردن مخاطبین ارائه شود.

وی افزود: باید محتوای قوی آماده شود و تولید خوب، مسیر پخش را خواهد یافت، باید برندسازی و هشتگ سازی انجام شود و از فضای مجازی برای جریان سازی استفاده گردد، باید  معاونت رسانه ای حوزه ایجاد گردد تا در حوزه های مختلف رسانه متخصص داشته باشد.

این تهیه کننده صدا و سیما تصریح کرد: صدا و سیما نیاز به تولید محتوا دارد و تولید به نتیجه خواهدرسید و ما امکان ایجاد یک تلویزیون اینترنتی معارفی را داریم.

برنامه ای موفق است که در فضای مجازی قوی عمل کند

در پایان حجت الاسلام علیرضا ناجی، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: ظرفیت صدا و سیمای اصفهان را نباید دست کم گرفت چون می تواند برنامه های خوب را برای پخش به شبکه های سراسری بفرستد و این توانایی را به راحتی دارد و این ظرفیت خوبی است.

وی تاکید کرد: برنامه ای موفق است که در فضای مجازی قوی عمل کند تا صدا و سیما جذب آن شود و مجددا بازخورد آن در فضای مجازی دیده شود.

 حجت الاسلام ناجی عنوان کرد: با توجه به اینکه مدیریت رسانه در دست فضای مجازی است، باید محتوای قوی در فضای مجازی ایجاد کنیم تا صدا و سیما به سمت ما بیاید.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: تولید برنامه اگر با کیفیت باشد، باعث می شود که رسانه خود را تقویت نماید ولی متاسفانه گاهی بزرگان از یک مصاحبه هم اعراض می کنند که با توجیه صحیح و پیگیری مجدانه اعضای شورای راهبردی این مشکل قابل حل خواهد بود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات