۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۵۰۴۶۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

تبلیغ برای روحانیت، تبلیغ دین است

تبلیغ برای روحانیت، تبلیغ دین است
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت انعکاس فعالیت های جهادی طلاب، گفت: با انعکاس این فعالیت ها مردم بیش از پیش حضور روحانیت در کنار خودشان را احساس می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از مسئولان و نمایندگان گروه‌های جهادی فعال در فضای مجازی استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه طلاب و روحانیون جوان به ابزارهای روز و روش‌های نوین تبلیغی در فضای حقیقی و مجازی آشنا هستند و اقدامات خوبی توسط دفتر تبلیغات اسلامی، بسیج طلاب، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و غیره انجام شده است.

وی فعالیت گروه‌های جهادی در فضای مجازی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: در ایامی که مردم مجبور هستند به واسطه ویروس کرونا در خانه بمانند، طلاب و روحانیون با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، تلاش کرده‌اند به شبهات و سؤالات قشرهای مختلف پاسخ دهند و معارف اسلامی را در قالب‌های نوین به دست آنان برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: لازم است قرارگاهی برای متمرکز کردن فعالیت‌های گروه‌های مختلف در فضای مجازی تشکیل شود و به ثبت برسد، تا عملکردها بیش از گذشته نتیجه‌بخش شود، همچنین نامی جامع برای آن در نظر گرفته شود تا گروه‌های مختلف طلاب و روحانیون را شامل شود.

وی گفت: عملکرد طلاب و روحانیون در این ایام نشان داد که آنان به صورت خودجوش و با حمایت و راهنمایی برخی از مراکز حوزه علمیه، می‌توانند در هر شرایطی راهکار و شیوه مناسب برای ارتباط با مردم و راهنمایی آنان را طراحی و اجرا کنند و این اقدامات نشان از دغدغه ایشان برای گسترش معارف الهی و اسلامی است.  

آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد: تبلیغ برای روحانیت، تبلیغ دین است چراکه با انعکاس فعالیت‌ گروه‌های مختلف طلاب و روحانیون در عرصه‌های جهادی حقیقی و مجازی، مردم بیش از پیش احساس می‌کنند که روحانیت همانند گذشته در کنار آن‌ها است.

وی گفت: اینکه مردم می‌بینند روحانیون در همه عرصه‌ها به صورت جهادی فعالیت دارند و یا نسبت به جمعیت خود، بیشترین شهید را در جنگ تحمیلی به نظام و کشور اهدا کرده‌اند، بسیار اثرگذار است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: آمار اقدامات و فعالیت‌ها باید به صورت صحیح توسط قرارگاهی که تشکیل می‌شود به اطلاع مردم برسد، همچنین این اخبار علاوه بر فضای مجازی، در روزنامه‌ها و سایر قالب‌های خبری انعکاس یابد.  

فعالیت گسترده طلاب و روحانیون در روزهای مبارزه با کرونا

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در این جلسه با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون استان اصفهان اظهار داشت: قبل از فرارسیدن عید نوروز سه کمیته اصلی در این قرارگاه تشکیل شد شامل کمیته تبلیغی، کمیته اطلاع‌رسانی و کمیته پشتیبانی که در این کمیته‌ها به بیان و بررسی شبهات منتشر شده درباره کرونا، پاسخگویی و شفاف‌سازی نسبت به هجمه‌های مطرح شده بر علیه مباحث دینی، مشاوره و سرگرمی، پوشش خبری فعالیت‌های جهادی و فعالیت‌های پشتیبانی پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی اصفهان، بسیج طلاب خواهران و برادران، مرکز خدمات حوزه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران، اوقاف و غیره با هماهنگی با مدیریت عالی استانی و ستاد استانی مبارزه با کرونا فعالیت‌های خود را انجام دادند.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی طلاب در راه مبارزه با کرونا گفت: ضدعفونی معابر، بیمارستان ها، حضور در کنار سالمندان، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی، حضور در بیمارستان و نقاهتگاه‌ها، غسل و تدفین اموات در شهرستان‌ها، تولید لباس، دستکش و ماسک، اجرای برنامه توسل شب نیمه شعبان و نورافشانی، اجرای طرح‌های تبلیغی در فضای مجازی، پاسخگویی به شبهات و سؤالات در بخش‌های فقهی، کلامی و غیره از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون در این ایام به شمار می‌رود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: لازم است که ظرفیت عظیم جهادی حوزویان، مدیریت واحدی داشته باشد تا فعالیت‌های آنان بیش از پیش اثرگذار باشد.

تولید نرم افزار «ختم قرآن» و «مسابقه ساز فرهنگی»

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اگر اقدامات به صورت قرارگاهی انجام شود نتایج بهتری شکل می‌گیرد، اظهار کرد: حدود 400 نفر از طلاب در فضای مجازی کانال و شبکه اجتماعی دارند و برای مخاطبان خود برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمد قطبی با بیان اینکه محتوای تبلیغی و دینی تولید شده توسط طلاب، بارها و بارها در فضای مجازی بازنشر می‌شود، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی با ارائه آموزش‌های لازم ، امکانات فنی و ارائه مشاوره تلاش کرده‌ است سطح کیفی تولیدات محتوایی در فضای مجازی توسط طلاب را افزایش دهد.

وی گفت: تولید عکس نوشته، محتوای متنی، پادکست، نرم‌افزار و غیره از جمله اقدامات صورت گرفته توسط طلاب در فضای مجازی است، همچنین دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیت پاسخگویی تلفنی و فضای مجازی خود را 5 برابر افزایش داده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به طراحی و تولید نرم‌افزارهای کاربردی عنوان کرد: نرم‌افزار برگزاری ختم قرآن طراحی و در نرم‌افزار کافه بازار ارائه شده، همچنین نرم‌افزار دیگری به نام «مسابقه ساز فرهنگی» به زودی رونمایی می‌شود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات