۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۸۴۵
تولیت مدرسه علمیه مروی:

تقوا عامل اصلی نزول برکات از زمین و آسمان است

تقوا عامل اصلی نزول برکات از زمین و آسمان است
آیت الله تحریری تقوا را عامل اصلی نزول برکات از زمین و آسمان دانست و گفت: گناه علت اصلی خواری و ذلت انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، عصر پنجشنبه در برنامه ضبط‌شده تلویزیونی به تشریح دعای روز ششم ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: پروردگار الطاف خاص خود را در ماه مبارک رمضان نازل می‌کند.

وی افزود: با واجب شدن روزه بر مؤمنان خداوند بر انسان‌ها امر کرده تا از برخی امور دوری کنند تا از این طریق به قرب الهی مقرب شوند.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: انسان همواره باید از خداوند یاری بطلبد بر همین اساس در دعای روز ششم از خداوند درخواست می‌کنیم همان‌گونه که ما را مشمول الطاف بیکران خود قرار داده‌ای عنایتی بفرماید تا با انجام معصیت خوار نشوم.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تأکید بر اینکه خداوند برای همه انسان‌ها عزت می‌خواهد، ابراز کرد: پروردگار هیچ‌گاه در ابتدا برای کسی خواری نخواسته و خواستار عزت انسان‌ها است از همین رو در دعای امروز از خدا می‌خواهیم ما را با شلاق تغمت و غضب عذاب نکند.

وی افزود: هر یک از وظایفی که خداوند برای انسان مقرر فرموده آثار خاصی در وجودش می‌گذارد بنابراین باید از خداوند بخواهیم در انجام عمل نیک و اجتناب از گناه و آثار نامطلوب آن ما را یاری برساند.

آیت‌الله تحریری گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر انسان‌ها تقوا داشته باشند و در مسیر ایمان حرکت کنند برکات خودمان را از آسمان به آنان نازل می‌کنیم؛ انسانی که در مسیر ایمان حرکت نمی‌کند از برکات محروم و بعضاً به بلا مبتلا می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه انسان در همه حال باید به لطف الهی متوسل شود، عنوان کرد: انسان همواره باید خودش را تحت حفاظت خداوند قرار دهد تا محفوظ بماند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
امیدواریم در ظل توجهات امام عصر ارواحنا فداه توفیق خدمت روزی همیشگیتان باشد
0
0