۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۵۰۸۲۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

بی تقوایی مهلک ترین سم برای زندگی مشترک

بی تقوایی مهلک ترین سم برای زندگی مشترک
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بی تقوایی مهلک ترین سم برای زندگی مشترک است، گفت: همه انسان ها باید تسلیم امر الهی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد جامع مجازی غدیر خم گفت: پروردگار مسیر هدایت همه مخلوقات را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه انسان فریبکار و دنیاطلب هرگز نمی‌تواند در مسیر هدایت الهی گام بردارد، بیان داشت: انسان اگر در مسیر هدایت الهی گام بردارد به کمالات عالیه دست می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بابیان اینکه خداوند عالم هستی را مسخر انسان کرد تا از مسیر هدایت خارج نشود، ابراز کرد: مخلوقات مطاعی برای رشد و کمال بشر هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر همه اعمال و رفتار اعضای خانواده بر اساس دستورات الهی باشد مسیر رسیدن به کمال برای تک‌تک افراد خانواده هموار می‌شود، برای همین همه عالم برای کمال آدمی خلق‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه انسان در همه زمینه‌ها باید تسلیم دستورات اسلام باشد، گفت: در قاعده هدایت برای استفاده از نعمات عمل به فرامین قرآن و عترت الزامی است، همه مخلوقات نعمت خدا هستند تا انسان‌ها هدایت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: خداوند به مردان دستور داده با زنان خود مهربان و سخاوتمند باشید و به زنان فرموده تسلیم امر مردان خودتان باشید؛ اگر زوجین مطیع امر الهی باشند به رشد و کمال می‌رسند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زوجین در زندگی مشترک با مشکلات گوناگونی مواجه می‌شوند که با پناه بردن به خداوند می‌توانند از بحران‌ها عبور کنند، اظهار داشت: انسان اگر به محضر خداوند پناهنده شود از کید ابلیس محفوظ می‌ماند.

وی ادامه داد: زوجین در زندگی مشترک علاوه بر رعایت حال یکدیگر باید از معنویات نیز کمک بگیرند و نتیجه عملکرد خود را به خداوند واگذار کنند؛ قرار نیست زوجین در زندگی مشترک روی یکدیگر را کم کنند بلکه باید وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه زوجین در مواجهه با دشواری‌های زندگی مشترک باید با خداوند معامله کنند، گفت: سوءظن داشتن، تحقیر کردن، منت گذاشتن و نادیده گرفتن زحمات یکدیگر مهلک‌ترین سم برای زندگی مشترک است؛ منزل بهترین مکان برای تمرین تقوا است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات