۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۵۰۵۵۴
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

مرحوم صالحی در لباس طلبگی مجاهد فرهنگی بود

مرحوم صالحی در لباس طلبگی مجاهد فرهنگی بود
حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه مرحوم صالحی در لباس سربازی امام زمان(عج) دغدغه دین و مردم را داشت، گفت: مرحوم صالحی فردی انقلابی و مجاهد فرهنگی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت ‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فقید فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که به‌صورت زنده و مجازی برگزار شد، گفت: شخصیت مرحوم صالحی را می‌توان به‌عنوان سرباز دین، رهبری، انقلاب اسلامی و مجاهد عرصه مهم جهاد فرهنگی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم صالحی در مهلت و زمان اندک عالم دنیا عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت، افزود: مرگ سرنوشت همه انسان‌ها است و کسی بنا نیست در عالم دنیا ماندگار باشد؛ کسانی می‌توانند در عالم دنیا رستگار و سعادتمند شوند که از مهلت اندک دنیا بهترین استفاده را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: بر اساس آیات الهی افرادی که در دنیا سبقت گرفتند و متوقف نشدند کسانی هستند که از این دنیا بهره بردند؛ رستگار کسی است که در برابر آن فرصت بی‌نهایت و ابد بالاترین استفاده را از زمان اندک دنیا ببرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان حدیثی، گفت: در روایت است به‌گونه‌ای با مردم معاشرت کنید که اگر زنده بودید دلتنگ شما باشند و اگر از بین آنان رفتید گریان شما باشند؛ مرحوم صالحی در محاسبه و مراقبه رابطه خود باخدا و انسان‌های دیگر و وظیفه‌ای که بر عهده داشت چنین عمل می‌کرد.

وی افزود: مرحوم صالحی انسانی فرهیخته، منطقی و عاقل بود وی در کنار انقلابی بودن یک عقلانیتی را قائل بود این امر در گلایه‌هایی که نسبت به رفتار برخی افراد در بدنه انقلاب داشتند، مشهود بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه مرحوم صالحی انسانی دلسوز و مجاهد بود، ابراز کرد: آن مرحوم در مسیر زندگی طلبگی را انتخاب کرد در حالی‌ که با توجه به وضعیت علمی که داشت انتظار می‌رفت وی توفیقات فراوانی در رشته‌های غیر طلبگی کسب کند اما چون دغدغه دین و مردم را داشت در این مسیر گام نهاد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه بسیاری از انسان‌ها در مواجهه با مصیبت و مشکلات باورهایشان متزلزل می‌شود، گفت: انسان در مواجهه با مصیبت گوهر وجودی خود را نشان می‌دهد؛ مواجهه خانواده آن مرحوم با این مصیبت بیانگر عمق و رسوخ ایمان در باورها و تجلی صبر آنان بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
رحمه الله
0
0