۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۳۸۰۶۷
حجت الاسلام والمسلمین رستمی:

رهبر انقلاب مدافع نظام انقلابی هستند

رهبر انقلاب مدافع نظام انقلابی هستند
حجت الاسلام والمسلمین رستمی با تاکید بر اینکه در بیانیه گام دوم به مشترکات خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی توجه شود، گفت: رهبرانقلاب مدافع نظام انقلابی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز در نشست تخصصی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن جلسات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، گفت: رهبر انقلاب بیش از سی سال است که با مردم سخن می گویند و به خوبی مقصود و مقاصد خودشان را در قالب سخنرانی به مخاطب منتقل می کنند اما چرا این بار انتشار بیانیه را به عنوان روش برقراری ارتباط با مخاطب انتخاب کردند؟

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: شاید یکی از دلایل این باشد که ایشان خواسته اند ما توجه خاصی به مطالب بیانیه گام دوم پیدا کنیم، چون متاسفانه در بین بسیاری از نیروهای مذهبی و انقلابی دیده می شود که اشتباهات زبان باری در برخی از افراد نیروهای انقلابی صورت می‌گیرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره تفاوت بیانیه و سخنرانی اظهار داشت: ایشان در متن بیانیه خیلی فشرده و طبیعتاً پر مغز سخن گفتند و سرعت کلام یا سرعت حرکت مفاهیم بسیار بالا است و مطالب با یک اختصاری بیان شده که خودش محل تامل است.

وی با تاکید بر اینکه مخاطب بیانیه مردم هستند نه صرفا مسؤولان، ابراز کرد: بی تردید یکی از ضرورت های صدور بیانیه مورد خطاب قرار دادن عموم مردم است در غیر این صورت نیازی به صدور بیانیه نبود؛ ایشان با صدور این بیانیه حل همه مشکلات کشور را به مردم بخصوص جوانان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با استناد به بیانیه، عنوان کرد: در بیانیه تاکید شده مردم باید قوی شوند و کارها دست مردم باشد؛ با تامل در متن بیانیه شاید بتوان این نتیجه را گرفت که در گام دوم انقلاب قرار است مردم نقش جدیدی در شیوه حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با طرح این پرسش که چرا در بیانیه از کلمه گام دوم انقلاب استفاده شده است، پاسخ داد: وقتی می گوییم گام دوم یعنی اینکه از آغاز این انقلاب تا به حال این همه پیشرفت و رشدی که داشتیم و این همه حوادثی که پشت سر گذاشتیم و این همه فتنه هایی که با آن مواجه بودیم و ... تمامش یک گام محسوب می شود و من‌بعد آنچه پیش روی ما هست گام دوم خواهد بود و این سخن بسیار سنگینی است! چرا که در گام دوم انقلاب باید آماده رقم خوردن اتفاق های بزرگ باشیم.

وی با اشاره به ابتدای بیانیه که رهبر انقلاب از سه مولفه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سخن به میان می آورند، ادامه داد: اگر این سه عبارت کنار هم قرار گیرد یک ارتباط منطقی بین آنان وجود دارد زیرا تمدن سازی و جامعه پردازی باید از همان اصولی تبعیت کند که خودسازی از آن اصول تبعیت می کند؛ به عبارت دیگر خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی باید محور مشترک داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: رهبر انقلاب در بند چهارم می فرماید: انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بینند بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان خاطرنشان کرد: خیلی ها نمی توانند نظم اجتماعی را با روحیه و تفکر انقلابی جمع کنند حتی در ذهن برخی از سیاست مداران و بسیاری از مدیران این تعارض بین نظم اجتماعی و جوشش انقلابی وجود دارد؛ اینها وقتی سراغ نظم اجتماعی می روند نمی توانند انقلابی بودن را رعایت کنند لذا در عرصه تمدن سازی و جامعه پردازی شروع می کنند به تبعیت از ساختارهای غربی./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات