۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۳۷۹۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مومن هرگز گناه نمی کند

مومن هرگز گناه نمی کند
آیت الله ری شهری با بیان اینکه انسان مومن با همه وجود محبت الهی را درک می کند، گفت: مومن هرگز گناه نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، گفت: انسان های صالح دارای قلبی سلیم هستند.

وی تمایل داشتن به حق را از نخستین شاخصه های مهم انسان های صالح برشمرد و ادامه داد: انسان های صالح در همه زمینه ها از حق جانبداری کرده و به خداوند محبت می ورزند.

آیت الله ری شهری محبت ورزیدن به خداوند را دومین شاخصه انسان های صالح بیان کرد و اظهار داشت: خداوند حق مطلق است؛ از دیگر ویژگی های انسان های صالح خوف از خداوند متعال است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که محبت نسبت به خداوند آیا با خوف و خشیت نسبت به حضرت حق قابل جمع است یا خیر؟ پاسخ داد: چطور می شود انسان هم خداوند را دوست داشته باشد و هم از او بترسد؟ کسانی که معنای ترس از خداوند را نمی دانند نمی توانند پاسخ این سوال را درک کنند.

وی افزود: امام علی(ع) می فرمایند: انسان باید از گناهش بترسد، نافرمانی از دستورات الهی نکند و نسبت به دیگران ظالم نباشد؛ مقصود از این ترس نافرمانی نکردن از پروردگار است چرا که خداوند در حق هیچ کسی ظلم نمی کند.

آیت الله ری شهری اضافه کرد: خوفی که با محبت قابل جمع است هر دو از لوازم معرفت حقیقی به پروردگار است یعنی هر چه معرفت انسان به صفات جمال و جلال حضرت حق بیشتر شود خشیت و محبت باری تعالی در قلب او به همان مقدار افزون می شود.

وی با استناد به کلام امیر حکمت و بلاغت، عنوان کرد: امام علی (ع) فرمودند: حقایق ایمان مومن را به معرفت خدا متصل کرده و وقتی به خدا یقین کرد از همه چیز بریده شده و شیدای حق تعالی می شود؛ چنین انسانی شیرینی معرفت الهی را چشید و جام هایی از محبت حق تعالی را می نوشد و با همه وجود محبت الهی را درک می کند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات