۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۳۷۹۰۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

تبلیغ و ترویج فرهنگ فرزندآوری، موضوع نخست هیئات مذهبی باشد

تبلیغ و ترویج فرهنگ فرزندآوری، موضوع نخست هیئات مذهبی باشد
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة با تاکید بر اینکه فرزندآوری باید موضوع نخست هیئات مذهبی باشد، گفت: هیاتی بودن باید به یک سبک زندگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة، امروز در دومین نشست علمی «ضرورت ها و الزامات پرداختن هیات به موضوع خانواده، که به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در همین موسسه برگزار شد، گفت: بنده تصور می کنم رهبر انقلاب در بحث رابطه خانواده و هیات وقتی به این نکته اشاره فرمودند به این نکته توجه داشتند که نیمی از راه طی شده است.

وی افزود: بسیاری از مضامین روضه ها که در هیئات مذهبی بیان می شود مباحث خانوادگی است و حتی بیشتر از مفهوم امام و ولایت شاهد مفاهیم خانواده در روضه های اهل بیت(ع) هستیم و این بخشی از آن نیم راه رفته است که هیئات با استفاده از این کلمات به مساله خانواده کمک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: بنابراین ادبیاتی که در هیئات مذهبی به کار گرفته می شود بیشتر حول محور خانواده بوده و رهبر انقلاب نیز این بستر آماده را مشاهده کرده و می فرمایند از این ظرفیت در راستای تکمیل آن استفاده شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة با اشاره به اینکه اغلب مردم به صورت خانوادگی در مراسمات مذهبی و هیئات شرکت می کنند، اظهار داشت: از دیرباز بسیاری هیات ها در منازل برگزار شده و می شود؛ با توجه به آسیب ها و بحران های موجود در حوزه خانواده می طلبد از این فرصت ها به نحو احسن بهره ببریم.

وی مصاحبه های علمی از مادران شهدا درخصوص اینکه آنان چگونه توانستند با الهام گیری از روضه ها شهید پرور شوند را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: نکته های تربیتی که مادران شهدا در این نوع مصاحبه ها بیان می کنند باید مورد ارزیابی علمی قرار گیرد و مطالب به دست آمده تکثیر و به مادران امروز عرضه شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: متاسفانه اشعاری که مضامین آن شامل نصایح خانوادگی باشد بسیار کم است و می طلبد شعرای آئینی در این خصوص ورود پیدا کنند، حتی ارزش دارد برای تولید این نوع اشعار مسابقات و جشنواره های متعددی برگزار شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة در ادامه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بهترین تئاترهای کشور مخصوص تئاترهای مذهبی بود؛ امروز بانوان باید برای جامعه زنان بتوانند تئاتر برگزار کنند و با این روش معارف اهل بیت(ع) را به مخاطبان همجنس خود ارائه دهند.

وی روضه های خانگی را در تقویت پیوند خانواده و هیات بسیار مهم دانست و گفت: سازمان ها و نهادها باید روضه های خانوادگی را تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه اصل هیاتی شدن باید در سبد خانوار قرار گیرد، ابراز کرد: متاسفانه هرگز این مهم تبلیغ نشده است؛ هیاتی بودن تعریف خاصی دارد و هیاتی بودن باید به یک ارزش و سبک زندگی تبدیل و تبلیغ شود؛ حضرت زهرا(س) نخستین موسس هیات هفتگی بودند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة با تاکید بر اینکه فرزندآوری باید موضوع اول هیئات باشد، اظهار داشت: بحث فرزند آوری در هیات های مذهبی باید جدی گرفته شود چرا که همین امر موجب افزایش ازدواج و کاهش آسیب های اجتماعی می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات