۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۳۷۸۱۰
حجت ‌الاسلام والمسلمین مومنی:

طلبه باید مجتهد ولایی تربیت شود

طلبه باید مجتهد ولایی تربیت شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب با شبهه زدایی فتنه ها را از جامعه دور کنند، گفت: طلبه باید مجتهد ولایی تربیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه، شنبه در مدرسه علمیه امام رضا(ع)، گفت: طلاب در دوران طلبگی باید با جدیت و تلاش علوم دینی را فرا گرفته و مروج معارف الهی در جامعه باشند.

وی مباحثه علمی را از برکات حوزه علمیه برشمرد و ادامه داد: طلاب به نوشتن و مکتوب کردن علوم آموزش دیده توجه کنند و از مباحثه علمی غفلت نداشته باشند چرا که مباحثه در تقویت تکلم و انتقال مفاهیم به مخاطب کمک زیادی به طلبه می کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه طلبه از ابتدای دوران طلبگی با جدیت تلاش کند مجتهد تربیت شود، اظهار داشت: طلبه باید مجتهدولایی بار بیاید تا در همه عرصه ها با قدرت سخن بگوید و از حق دفاع کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه پروردگار به مال و رزق طلبه برکت می دهد، عنوان کرد: به هر میزان طلاب در کسب علوم دینی تلاش کنند در امور مالی خداوند آنان را بی نیاز از دیگران می کند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب در کنار تحصیل نباید از تهذیب نفس غفلت کنند، گفت: طلابی که به نظم و انضباط اهمیت می دهند می توانند الگوی خوبی در عرصه های تبلیغی باشند.

استاد حوزه علمیه شبهات را سرآغازی برای آغاز فتنه ها دانست و اظهار داشت: شبهه زدایی یکی از رسالت های طلاب است تا جامعه از فتنه ها در امان باشد؛ بزرگ ترین فتنه بعد از رحلت رسول الله(ص) کنار گذاشتن ولایت بود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات