۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۳۷۸۴۱
حجت الاسلام میرمحمدیان خبر داد؛

برگزاری برنامه های متنوع از سوی ۶۰ هزار تشکل مردمی در دهه فجر

برگزاری برنامه های متنوع از سوی ۶۰ هزار تشکل مردمی در دهه فجر
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ۶۰ هزار تشکل مردمی به صورت مستقیم متصدی برگزاری هزاران برنامه متنوع انقلابی و مذهبی دهه فجر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یاسر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و رییس کارگروه تشکل های دینی مردمی، امروز در نشست خبری و مطبوعاتی کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی مردمی که در همین سازمان برگزار شد، گفت: بسیاری از دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شش ماه یکبار بیان می کردند انقلاب اسلامی دیگر عمرش به پایان رسیده همچنین بیان می کردند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید درحالی که ملت ایران امسال چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه آینده انقلاب بسیار روشن است، ادامه داد: تحریم ها زمینه وابستگی به نفت را کاهش و زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم می آورد اما این زمانی اتفاق می‌افتد که به ظرفیت های داخلی بخصوص جوانان توجه شود.

حجت الاسلام میرمحمدیان درخصوص برنامه های دهه فجر این تشکل، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کارگروه های متنوعی برای بزرگداشت دهه فجر در نظر گرفته که یکی از این کارگروه ها، کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی مردمی است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این کارگروه ظرفیت های بسیار بزرگ و از رویش های انقلاب اسلامی بوده که تنها هیئات ثبت شده آن در سازمان تبلیغات بالغ بر ۹۰ هزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این تشکل ها هیچ وابستگی به دولت نداشته و به صورت مردمی ایجاد و فعالیت می کنند، ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان احساس نیاز به این تشکل های مردمی شد آنان وارد حوزه اجتماعی شدند، برکات آن را می توان در کمک رسانی به مناطق حاشیه نشین شهرها و یا هنگام بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله مشاهده کرد.

حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: ما اگر این راه را با اتکاء به همین جوانان که هیچ توقعی هم ندارند ادامه دهیم آینده انقلاب روشن خواهد بود و به سرعت می‌توانیم به آرمانهای انقلاب دست یابیم.

رییس کارگروه تشکل های دینی مردمی با اشاره به اینکه قریب به ۶۰ هزار تشکل مردمی به صورت مستقیم متصدی برگزاری برنامه های دهه فجر خواهند بود، اظهار داشت: این برنامه ها شامل یک هزار و ۲۰۰ همایش بزرگ، یک هزار و ۴۰۰‌ فعالیت قرآنی، برگزاری ۸۰۰ گفتمان دینی در دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مدارس خواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تقارن اربعین سردار دلها با ایام الله دهه فجر، گفت: مجموعه های مردمی از همان روزهای نخست شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی روزانه ۱۰۰ برنامه برای بزرگداشت این شهید والامقام برگزار کردند اما در ایام دهه فجر این برنامه ها به ۶۰ برنامه شاخص در استانها خواهد رسید.

حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه های این ایام ۲۵۰ محفل خاطره گویی با موضوع انقلاب و برگزاری نشست های فصلی با تشکل های میان تخصصی است.

وی درباره همایش بانوان انقلابی و فاطمی، ابراز کرد: این همایش ۱۹ بهمن در سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در مصلی ها برگزار خواهد شد؛ همچنین راه اندازی غرفه های فرهنگی، اجرای نمایش های عروسکی، تئاتر و غیره از دیگر فعالیت های تشکل های دینی مردمی در این ایام خواهد بود.

رییس کارگروه تشکل های دینی مردمی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه ای ندارد که وارد برگزاری مراسمات شود بلکه سازمان تبلیغات حلقه وصلی برای تبلور و فعالیت تشکل های مردم نهاد در جامعه است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سازمان در این سالها تلاش کرده کارهای خود را با کمک مردم پیش ببرد و هرگز تصدی گرایانه وارد این نوع فعالیت ها نشود.

حجت الاسلام میرمحمدیان سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تنها در ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان مبلغ به اقصی نقاط کشور اعزام نمی کند بلکه در فرصت های مختلف که ظرفیت تبلیغ وجود داشته باشد به اعزام مبلغ اعزام می کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات