۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۳۷۹۱۱
استاد دانشگاه:

هیئات مذهبی نشانه تداوم جریان اهل بیت و تجلی تبری و تولی هستند

هیئات مذهبی نشانه تداوم جریان اهل بیت و تجلی تبری و تولی هستند
استاد دانشگاه هیات تراز انقلاب را نشانه مکتب حقیقی اسلام دانست و گفت: هیات تراز انقلاب نشانه تداوم جریان اهل بیت(ع) و تجلی تبری و تولی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد عترت دوست استادیار گروه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، امروز در دومین نشست علمی «ضرورت ها و الزامات پرداختن هیات به موضوع خانواده، که به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در همین موسسه برگزار شد، به تشریح شبکه مضامین بنیادین مفهوم «هیأت» از منظر رهبری پرداخت و جایگاه موضوعات بسیار مهمی همچون «بصیرت افزایی سیاسی و اجتماعی» و «خانواده» را از منظر ایشان، بررسی کرد.

این استاد دانشگاه با استفاده از روش «تحلیل مضمون» به استخراج مضامین پایه و کلیدی بیانات رهبری پرداخت و مجموعه این مضامین را در شش دسته هویت هیأت، کارکردهای هیأت، ساختار هیأت، آثار و نتایج هیأت، بایدها و نبایدهای هیأت دسته بندی کرد.

عترت دوست سپس به تشریح مباحث رهبرانقلاب ذیل هر کدام از این مضامین کلی پرداخت و مقوله های هر کدام را بیان کرد.

استادیار گروه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: از نگاه رهبری، هیأت تراز انقلاب اسلامی بیانگر و نشانه مکتب حقیقی اسلام، تشیع، تداوم جریان اهل بیت(ع)، پیروزی قیام عاشورا،  پیروزی تشیع در طول تاریخ، تحقق سنن الهی، تولی و تبری، محبت عمیق به اهل بیت(ع) و تجلی تعابیر قرآن پیرامون اولیای الهی است.

عترت دوست سپس به تشریح مضامین مهم ذیل بایدهای هیأت از منظر رهبری پرداخت و آنها را در چهار عنوان کلی لزوم افزایش محبت به اهل بیت (ع)، لزوم افزایش معرفت نسبت به واقعه عاشورا، لزوم افزایش معرفت دینی و ایمانی و لزوم افزایش بصیرت سیاسی و اجتماعی تقسیم کرد و به تشریح مطالب مطرح شده توسط رهبر انقلاب درخصوص هرکدام، پرداخت.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه در پایان به تشریح جایگاه خانواده از منظر رهبری پرداخت و با تشریح نقش های فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی زنان، نگاه رهبر انقلاب به زنان و نهاد مقدس خانواده را تبیین کرد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات