۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۶۳۷۹۱۵
مسؤول دفتر خانواده جامعه ایمانی مشعر:

هیئات مذهبی ظرفیت های فراوانی برای پرداختن به مسأله خانواده دارند

هیئات مذهبی ظرفیت های فراوانی برای پرداختن به مسأله خانواده دارند
طاهری با تاکید بر اینکه برنامه های هیئات مذهبی باید خانواده محور باشند، گفت: هیئات ظرفیت های فراوانی برای پرداختن به مسأله خانواده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینی استاد دانشگاه، امروز در دومین نشست علمی «ضرورت ها و الزامات پرداختن هیات به موضوع خانواده، که به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در همین موسسه برگزار شد، گفت: حضرت آقا هیئات را متولی امر خانواده قرار دادند و فرمودند که باید در این حوزه ورود پیدا کنند؛ دانستن پشتوانه این کلام در اجرای آن بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه هیئات بخش عمده ای از راه را رفتند و حضرت آقا تاکید دارند که این امر با سرعت و دقت بیشتری پیش برود، ادامه داد: در طول سالهای گذشته و تاریخ شیعه یکی از جریاناتی که موجب تحول خانواده بوده هیئات مذهبی بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب زمانی که مساله ای را مطرح می کنند و به انجام آن تاکید دارند مقصودشان سرعت گرفتن آن امر است، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد صاحب نفوذ به جای آنکه در تحقق و اجرایی شدن مطالبات رهبری کمک حال باشند مانع انجام آن نیز می شوند.

این پژوهشگر با تاکید بر اینکه هیأت باید خانواده را کانون محوری خود قرار دهد، ابراز کرد: محتوای سخنرانی، اشعار مداحان، تبلیغات و خدماتی که در هیات انجام می شود همه و همه باید خانواده محور باشد.

وی افزود: اشعاری که در هیئات مذهبی خوانده می شود بسیار مهم است زیرا اگر جریان خانواده محور اشعار هیئات قرار گیرد آن هدف مورد نظر محقق می شود.

در ادامه محمدحسین طاهری مسؤول دفتر خانواده جامعه ایمانی مشعر، گفت: بیش از ۹۲ هزار هیات در سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده اما متاسفانه کمتر از این ظرفیت عظیم استفاده شده است.

وی لازمه رسیدن به هیات تراز انقلاب اسلامی را گفتمان سازی بیان کرد و ادامه داد: ما این کار را در جامعه ایمانی مشعر انجام دادیم تا اینکه رهبر انقلاب مسأله هیات و خانواده را تبیین فرمودند؛ زمانی که رهبرانقلاب بحث هیات و خانواده را مطرح کردند به صورت بنیادی این مهم در موسسه مورد بررسی قرار گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه هیئات ظرفیت های فراوانی برای پرداختن به مسأله خانواده دارند، اظهار داشت: اگر هیات ضرورت بحث خانواده را متوجه نشود نمی تواند در این زمینه کار مثبتی انجام دهد.

مسؤول دفتر خانواده جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: استقبالی که شرکت کنندگان در هیات از مباحث خانواده دارند بسیار بیشتر از دیگر مباحث است چرا که اعضای خانواده می بینند که از ظرفیت هیات برای اعتلای خانواده استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه زنان و خانواده بسیار حائز اهمیت است، ابراز کرد: متاسفانه ظرفیت بانوان در هیات های مذهبی به حاشیه رفته است در حالی اگر نقش بانوان در هیئات تبیین و تعریف شود ما با استقبال آنان روبرو خواهیم شد.

طاهری ادامه داد: همچنین در برگزاری و‌ رونق هیئات خانگی می طلبد هیات‌های بزرگتر زیر ساخت ها را فراهم آورند.

مسؤول دفتر خانواده جامعه ایمانی مشعر در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات ملی باید صورت بپذیرد که هیات ها پذیرای خانواده ها باشند و برای همه اعضای خانواده برنامه مخصوص برنامه ریزی کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات