۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۳۷۹۱۳
استاد دانشگاه:

حفظ نظام خانواده جهاد فرهنگی است

حفظ نظام خانواده جهاد فرهنگی است
خلیل آزاد با تاکید بر اینکه توجه هیات‌های مذهبی به موضوع خانواده جهاد فرهنگی است، گفت: هیأت و خانواده سبب رشد و توسعه یکدیگر می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خلیل آزاد استاد دانشگاه، امروز در دومین نشست علمی «ضرورت ها و الزامات پرداختن هیات به موضوع خانواده، که به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در همین موسسه برگزار شد، گفت: در نگاه اسلامی خانواده زیربنای شکل گیری جامعه است.

وی افزود: در این خانواده افراد و اعضا تمرین رفتار ولایی و صمیمانه ای را بین ارحام خودشان دارند و این روابط در جامعه توسعه پیدا می کند و به روابط اجتماعی نیز کشیده می شود.

خلیل آزاد به بیانات رهبر انقلاب در دیداری که با مداحان داشتند اشاره کرد و اظهار داشت: جریان شرک و کفر برای از بین بردن نهاد خانواده عزم جدی دارند و این مختص ایران نیست از این رو با ترویج فساد و بی بندوباری بنیان خانواده را نشانه رفته اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خانواده در حال حاضر با چالش های متعددی روبرو شده است، ابراز کرد: یکی از آن چالش ها جدی و مهم در حوزه خانواده افزایش سن ازدواج است شاید یکی از دلایل تاکید و توجه رهبری به مسأله خانواده در هیئات همین چالش باشد.

وی با استناد به کلام رهبر انقلاب، اظهار داشت: رهبر انقلاب می فرمایند هر کاری که انجام می دهید اگر دو ‌ملاک داشته باشد آن کار جهاد فی سبیل الله است که نخست تلاش و کوشش در انجام آن کار و دیگر مقابله با دشمن است.

خلیل آزاد ادامه داد: تبیین اهمیت و جایگاه خانواده در پرداختن به این موضوع که این ماموریت را به طور ویژه به هیئات سپردند این خودش نوعی جهاد فرهنگی است.

این محقق و پژوهشگر اضافه کرد: هیات ها در اموری که مربوط به مسأله خانواده می‌شود باید به ربط هیات و خانواده توجه ویژه داشته باشند و بدانند این دو‌ چه نسبتی باهم دارند که رهبری به آن تاکید کردند.

وی درباره حقیقت خانواده گفت: تشکیل خانواده سنت الهی و شامل سنت تکوینی و تشریعی می‌شود؛ انسان با تشکیل خانواده نظام انسانی را توسعه می دهد.

خلیل آزاد با اشاره به اینکه هیأت و خانواده سبب رشد و توسعه یکدیگر می شوند، عنوان کرد: هیات های خانوادگی مقدمه هیات های عمومی و کلان باید باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات