۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۳۷۹۴۹
آیت الله تحریری:

سعادت انسان در گرو تبعیت از قرآن و عترت است

سعادت انسان در گرو تبعیت از قرآن و عترت است
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه سعادت انسان در گرو تبعیت از قرآن و عترت است، گفت: انسان مومن تمام امور خود را به پروردگار واگذار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز پیش از آغاز درس اسفار در مدرسه علمیه مروی، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم برای آن که خود را از قیاس کسانی که او را اندازه می گیرند و شریک برایش قائل می شوند مبرا کند می فرماید: آنان حق قدر خدا را ندانستند.

وی افزود: همچنین در قرآن کریم نمونه هایی از حاکمیت خودش را بیان می‌فرماید که کسی در این حاکمیت شریک خداوند نبوده و همه مخلوقات تحت حاکمیت الهی قرار دارند.

آیت الله تحریری بیان داشت: امام علی(ع) می فرمایند: آنچه را که قرآن کریم از صفات الهی مطرح می کند، دنبال کنید؛ انسان باید صفات الهی را ببیند و آیات الهی را با آن ملاحظه کند تا اینکه انسان به معرفت الهی دست یابد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تاکید بر اینکه انسان باید به آیات قرآن کریم اقتدا کند و به نور هدایت آن نور بگیرد، اظهار داشت: قرآن کریم نعمت و حکمتی از جانب خداوند است که به انسان عطا شده و انسان باید شاکر این نعمت عظیم باشد.

وی افزود: آنچه را که شیطان انسان را به آن دعوت می کند در قرآن نه وجوبش آمده و نه در سنت و سیره اهل بیت(ع) اثری از آن وجود دارد؛ بنابراین انسان در مرحله اول باید از قرآن و سپس از سنت پیروی کند چرا که این قرآن کریم است که انسان را به اطاعت از سنت دعوت و راهنمایی می کند.

آیت الله تحریری در پایان خاطرنشان کرد: نهایت حق خدا بر انسان این است که آدمی تمام امور خود را به خداوند واگذار کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات