۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۳۱۹۰۹
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

شناخت شبهه و مبارزه با آن جامعه را در برابر افکار مسموم دشمنان ایمن می سازد

شناخت شبهه و مبارزه با آن جامعه را در برابر افکار مسموم دشمنان ایمن می سازد
حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه شناخت شبهه و مبارزه با آن جامعه را در برابر افکار مسموم دشمنان ایمن می سازد، گفت: شبهه مانع رشد و تعالی جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: شبهات از موانعی است که حرکت تعالی بخش جامعه حق گرا را کند و یا متوقف می کند.

وی افزود: دشمنان برای آنکه بتوانند جامعه انقلابی و آن جامعه ای که به دنبال نجات بشریت است را نابود کنند اقدام به ایجاد شبهه در اذهان عمومی می کنند تا بتوانند این جامعه را با درگیر کردن شبهات از درون متزلزل کرده و به هم بریزند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به آیات الهی، ابراز کرد: قرآن کریم کسانی را که به پیامبراکرم(ص) تهمت می زدند و ایشان را جادوگر می خواندند، نفرین می کند؛ مقابله با جنگ نرم بسیار دشوارتر از جنگ نظامی است از این رو پیامبراکرم(ص) برای مقابله با کسانی که به ایشان افترا می بستند بسیار سختی کشیدند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به تاریخ فتح مکه اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که پیامبراکرم(ص) مکه را فتح کردند بسیاری از مشرکان و بت پرستان را بخشیدند اما از سه نفر گذشت نکردند، نخستین فرد کسی بود که علیه زنان پیامبر و مومنه اشعار مستهجن می سرود؛ حضرت از قاتل عموی بزرگوارشان جناب عباس گذشت کردند اما نسبت به این شاعر عفو و بخششی نداشتند.

وی ادامه داد: دومین نفر کسی بود که با حرکت های دلقکانه پیامبراکرم(ص) را به سخره می گرفت و باور مردم را دستخوش تغییر قرار می داد و آخرین فرد کسی بود که بعد از مسلمان شدن به کتابت قرآن مشغول شد اما بعد از مدتی با ارتداد از دین اسلام منکر قرآن کریم شد؛ این سه نفر کسانی بودند که با فکر و ذهن مردم بازی می کردند و باورهای آنان را دچار تردید می کردند، پیامبر ذره ای نسبت به آنان رافت نشان ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه گرفتاری جامعه با شبهه سخت ترین گرفتاری ها است، عنوان کرد: شبهه جامعه هدایت یافته را از مسیر اصلی گمراه می کند؛ اگر جامعه ای به انحراف فکری و شبهات دچار شود مردم آن جامعه با حذف دین فداکارانه و به قصد قربت شمشیر به روی امام علی(ع) می کشد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه شناخت شبهه و مبارزه با انسان های شبهه افکن بسیار سخت و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که به صورت جدی جامعه اسلامی را درگیر کرد و اصل امامت را از دسترس جامعه دور کرد شبهه بود.

وی ادامه داد: بعد از رحلت رسول الله(ص) برخی با القای شبهه گمراهی را برای مردم به ارمغان آوردند و گفتند قرآن برای جامعه اسلامی کفایت می کند و دست امام معصوم را از جامعه اسلامی کوتاه کردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات