۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۸۹۰
تولیت مدرسه علمیه مروی:

دروغگویان اهل تشبیه خداوند به مخلوقات هستند

دروغگویان اهل تشبیه خداوند به مخلوقات هستند
آیت الله تحریری با بیان اینکه دروغگویان اهل تشبیه خداوند به مخلوقات هستند، گفت: توصیف خداوند با اوصاف مخلوق توهمی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز پیش از آغاز درس اسفار که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام  علی(ع) می فرمایند: کسانی که می خواهند با توهم خداوند را درک کنند علو وجودی حضرت حق اجازه نمی دهد آنان به حقیقت حق تعالی دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: همچنین حضرت در ادامه فرمودند: متفکرین به هر مقدار درباره حق تعالی فکر کنند و به خستگی برسند باز او از آن چیزی که متفکرین درباره‌اش درک می کنند بالاتر است.

آیت الله تحریری با بیان اینکه انسان هرگز نمی تواند آن درک و توصیفاتی که راجع به دیگر موجودات دارد نسبت به خداوند نیز داشته باشد، عنوان کرد: انسان به هر میزان که بتواند خداوند را درک کند نباید فکر کند که به حق تعالی رسیده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه انسان در توصیف حق تعالی حد و حدود دارد که باید رعایت شود، اظهار داشت: خداوند مثلی ندارد تا مخلوقاتش شبیه او‌ باشند بنابراین مخلوقات درجهت شباهت حق تعالی نیستند بلکه نمودار او هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال نزد اهل معرفت از هر چیزی منزه است، بیان کرد: کسانی که از خداوند متعال عدول کردند دروغگو هستند زیرا خداوند را به اصناف و یا اصنام خودشان تشبیه می کنند.

آیت الله تحریری ادامه داد: آنان براساس اوهامشان پروردگار را با زینت مخلوقین تحلیل و تجزیه می کنند و در اصل خداوند را مطابق مخلوقات اندازه می گیرند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات