۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۵۰۹۳۴
دکتر کوشکی مطرح کرد:

اعلان جنگ آلمان به حزب الله لبنان

اعلان جنگ آلمان به حزب الله لبنان
در آینده اگر فردی از صهیونیست ها به اسارت نیروهای حزب‌الله در بیاید مانند دوره‌های قبل امکان استفاده از آلمان به عنوان واسطه وجود ندارد و صهیونیست ها باید به دنبال راه چاره باشند.
به گزارش خبرگزاري رسا، روز دهم اردیبهشت، دولت آلمان اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور ممنوع است و آن را بعنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد و از روز یازدهم اردیبهشت حمله به بعضی از مساجد و مراکز فرهنگی در آلمان آغاز شد و بیش از هزار نفر از افرادی را که به نوعی با حزب‌الله ارتباط داشتند، دستگیر شدند.
 
به همین بهانه دکتر محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران یادداشتی شفاهی در اختیار مشرق قرار داد که در ادامه می خوانید:

برای اینکه متوجه این ماجرا بشویم کافی است کمی روابط آلمان با حزب‌الله لبنان را از گذشته‌های دور تر بررسی کنیم. سرویس مخفی آلمان در طول چندین مبادله‌ای که حزب‌الله با رژیم صهیونیستی انجام داد نقش پر رنگی داشت. در طی این سالها، اسیرانی که حزب‌الله موفق شده بود از رژیم صهیونیستی بگیرد در قبال  زندانیان لبنانی، عرب و... در چندین نوبت با هم مبادله شدند که آخرین نوبت بر میگردد به بعد از جنگ ۳۳ روزه، که منجر به آزادی شهید سمیر قنطار شد.

این مبادله ها همگی با وساطت سرویس مخفی آلمان انجام می‌شد و عملا نقش واسطه را در این اتفاقات، آلمان به عهده داشت و از این نظر به نوعی مورد اعتماد حزب الله و رژیم صهیونیستی بود. البته دولت آلمان با توجه به نفوذ جدی صهیونیست‌ها در درون دولت این کشور، یک ارتباط عمیق با این رژیم دارد. اما به هر حال در طول بیست سال گذشته واسطه مبادله هایی که صورت گرفت بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، سرویس مخفی آلمان بود.
 
بستن مراکزی که در آلمان با حزب الله در ارتباط بودند
سال گذشته میلادی با فشار صهیونیست‌ها، دولت آلمان بخش نظامی و یا به اصطلاح مقاومت اسلامی، که بخش نظامی حزب‌الله محسوب می شود را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرد. ولی حاضر نشد بخش سیاسی حزب الله را به عنوان تروریست اعلام کند. چون جزئی از دولت لبنان بود؛ یعنی نمایندگان مجلس لبنان، از فراکسیون حزب الله بودند و دولت آلمان بخش‌های فرهنگی - سیاسی حزب الله را به عنوان تروریست اعلام نکرد. چرا که آنها به شهادت دولت لبنان بخشی از هیئت حاکم لبنان بودند.
 
اما فشار رژیم صهیونیستی به قدری زیاد شد که بالاخره آلمانی‌ها تسلیم شدند و روز ۱۰ اردیبهشت ماه رسما اعلام کردند که حتی بخش سیاسی حزب الله را هم تروریستی می‌دانند.
 
بستن مراکزی که در آلمان با حزب الله در ارتباط بودند

در این بین از گذشته‌های دور، لبنانی های مهاجری بودند که از شیعیان لبنان بودند و در آلمان زندگی می کردند و علاقه‌مند به مقاومت و وفادار به حزب الله بودند. بسیاری از آنها کمک های مالی مستمری به حزب الله داشتند و در تدارک و پشتیبانی حزب الله کمک می کردند و به عنوان یک لبنانی مقیم آلمان در این کشور مشغول به زندگی بودند. این افراد در مساجد و مراکز فرهنگی مختلف حضور داشتند و در این مراکز کمک هایی برای حزب الله جمع آوری می‌کردند.

 
روز گذشته ۱۱ اردیبهشت پلیس آلمان به این مراکز حمله کرد و بیش از هزار نفر از افرادی که یا لبنانی بودند و یا  ملیت های دیگر که در آلمان برای حزب‌الله کمک مالی تهیه می‌کردند بازداشت کرد.
 
این حرکت رسما اعلان جنگ دولت آلمان با حزب الله لبنان محسوب می‌شود چرا که در واقع آلمان‌ها رسماً در کنار رژیم صهیونیستی ایستادند.
 
جالب اینجاست که تا الان تنها دو موجودیت از این حرکت استقبال کردند اولین موجودیت که از این حرکت استقبال کرد دولت نامشروع رژیم صهیونیستی بود و بعد از یک ساعت رژیم سعودی از این حرکت استقبال و حمایت کرد.
 
بستن مراکزی که در آلمان با حزب الله در ارتباط بودند

 

 
از این به بعد درست است که حزب الله از نظر اقتصادی و فعالیت های سیاسی و تبلیغاتی با کمی دشواری روبرو خواهد بود و در تنگنا قرار خواهد گرفت اما این صهیونیست‌ها هستند که زیانکار خواهد بود زیرا تنها راه ارتباطی غیرمستقیم حزب الله با خودشان را مسدود کردند. و از این به بعد حزب‌الله با صراحت بیشتری برخورد خواهد کرد و این صهیونیست‌ها هستند که نیازمند یک واسطه اند.
 
از طرف دیگر آلمان این اهرم و موقعیت را که در اختیار داشت را از دست داد و به زودی دولت آلمان متوجه خواهد شد که زیان جدی کرده است. حتی صهیونیست‌ها هم متوجه خواهند شد بستن تنها پل ارتباطی غیرمستقیم با حزب‌الله می‌تواند پیامدهای تلخ و دردناکی برای آنها به دنبال داشته باشد.
 
در آینده میان مدت و یا حتی نزدیک، اگر فردی از صهیونیست ها به اسارت نیروهای حزب‌الله در بیاید مانند دوره‌های قبل امکان از استفاده آلمان به عنوان واسطه وجود ندارد و صهیونیست ها باید به دنبال راه چاره باشند که چگونه اسیر های خودشان را آزاد کنند./1360/
ارسال نظرات