۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۵۰۹۶۶
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

مدرسه مجازی قرآنی راه‌اندازی می‌شود

مدرسه مجازی قرآنی راه‌اندازی می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به برخی موانع بانوان برای تحصیل گفت: بانوان مشکلات زیادی برای تحصیل دارند و ما باید این مشکلات را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور صبح امروز در نشست آنلاین با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: امیدوارم این جلسه باعث ایجاد تعامل و همکاری بیشتر میان معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مسئولان حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی شود.

وی در ارتباط با استاندارد سازی اساتید اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا طلبه‌های ما بهترین مطالب را از بهترین اساتید دریافت کنند چراکه این اساتید هستند که در کنار متن‌ها، جذابیت حوزه ر ا بالا برده و ماندگاری طلبه در حوزه را تثبیت می کنند؛ ایجاد انگیزه و شوق در طلبه بر عهده استاد است.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر در مسائل آموزشی، کوتاهی وجود داشته باشد، بخش اعظم این مسئله به اساتید بر می‌گردد، استاد خوب در شرایط سخت هم وظیفه استادی خود را انجام می دهد و طلبه را به سوی کسب دانش راهنمایی می کند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور با پیشنهاد ایجاد یک دفتر پشتیبانی در امور اساتید اظهار داشت: این دفتر در زمینه‌هایی مانند انتخاب و اعزام استاد به استان‌ها می تواند موثر واقع بشود و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف و از نظام آموزشی پشتیبانی کند.

وی در رابطه با پیشنهاد افتتاح مدارس قرآنی اظهار داشت: در حال حاضر امکان تأسیس مدارس قرآنی در تمامی مراکز وجود ندارد اما با توجه نیازهایی که در این زمینه احساس می شود، یک مدرسه مجازی قرآنی به همت معاونت فرهنگی در حال تأسیس است که مراحل پایانی را پشت سر می گذراد.

مفسر برجسته قرآن کریم با تقدیر از طلاب جهادگر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی اظهار داشت: امیدوارم مراتب تجلیل، احترام و تواضع مسؤولان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به گوش طلبه‌های خواهر جهادگر برسد و در مراسمی که قرار است از طرف مقامات عالی رتبه کشور به عمل بیاید، امیدواریم تکریم مناسبی از خواهران جهادگر صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور افزود: در سطوح تخصصی استان آذربایجان شرقی باید رشته های بیشتری عرضه شود تا تعداد بیشتری از طلبه‌های سطح دو، وارد سطح سه و بالاتر شوند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: یکپارچه نبودن هیات امنا و موسسین موجب شده تا کارها در مسیر درست پیش نرود و باید توجه داشت که نگاه ما به هیات امنا اصلا مادی نیست و به نظر ما هیات امنا قوام بخش مدارس علمیه خواهران هستند و ارتباط نهادهای حوزوی با نهادهای خارج از حوزه را فراهم می کنند.

وی افزود: در عرصه های بسیاری از ظرفیت های هیات امنا استفاده نشده است، در حالی که هیات های امنا می توانند به خوبی در بحث‌های پذیرش، جذب اساتید و جذب خیرین به حوزه های علمیه خواهران کمک کنند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با اشاره به برخی موانع بانوان برای تحصیل اظهار داشت: بانوان مشکلات زیادی برای تحصیل دارند و ما باید این مشکلات را شناسایی و برطرف کنیم؛  به طور مثال باید در مدارس شیرخوارگاه و مهد‌کودک وجود داشته باشد تا مادران نیز به راحتی به تحصیل بپردازند.

وی افزود: باید از فشار ها و مشکلات پیش روی خواهران طلبه بکاهیم و در این راستا باید برای مدارس محیطی مفرح فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت‌پر تصریح کرد: نظام آموزشی فعلی، یک نظام بسته، پیوسته و همه روزه است و این عوامل باعث خستگی می شود و ممکن است شوق و انگیزه طلاب را کور کند لذا باید تصمیمات مناسبی برای این موضوع گرفته شود./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات