۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۵۱۰۳۴
امام جمعه ایلام:

مسؤولان برای رفع دغدغه‌های معلمان ‌چاره‌اندیشی کنند

مسؤولان برای رفع دغدغه‌های معلمان ‌چاره‌اندیشی کنند
امام جمعه ایلام با اشاره به دغدغه‌های معیشتی معلمان در شرایط فعلی، گفت: مسائل و مشکلات موجود نباید معلمان را از رسالت انبیایی بازدارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار اظهار داشت: روز معلم روز پاسداشت، از چراغان هدایت و راهنمایان نسل آینده ساز جامعه است که تلاش آنان در رسیدن انسان‌ به کمال و بهروزی آشکار است.

نماینده ولی‌فقیه در ایلام گفت: سعادت و پیشرفت و یا شقاوت و پسرفت یک جامعه به انجام وظیفه معلمی متکی است و بحمدالله معلمان در جمهوری اسلامی توانسته‌اند با نگاه تزکیه و تعلیم، دانش‌آموزان را در راه سعادت و پیشرفت جامعه هدایت کنند و این یعنی انجام رسالت الهی معلمی.

خطیب جمعه ایلام، دغدغه و مشکلات مادی معلمان را غیرقابل انکار دانست و افزود: انتظار معلم در روز پاسداشت مقامش آن است که مسؤولان برای این دغدغه‌ها چاره‌اندیشی کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معلم خوب آن معلمی است که تمام نابسامانی‌ها و دغدغه‌ها را در دل خود نگهدارد و از بیان آنان در کلاس‌های درس پرهیزکند، تا حرمت خود و جایگاهش نزد دانش‌آموزان محفوظ باشد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام در ادامه تقارن شهادت شهید مطهری با روز معلم را افتخار دیگر برای جامعه معلمان دانست و گفت: حضرت امام(ره) در ایام شهادت شهید مطهری فرمودند:«مطهری پاره تن من بود» این کلام امام امت جایگاه شهید مطهری و رسالت معلمی اورا عیان می‌کند.

وی افزود: رسالت اجتماعی، سیاسی شهید مطهری ایجاب می‌کند، معلمان جامعه نیز ضمن توجه به علوم پایه و دروس نظری هیچگاه از آموزش نقش اجتماعی به دانش آموزان و یادگیری حقوق شهروندی غافل نشوند و چون شهید مطهری در ساختن انسان متعهد و متخصص تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار، تربیت نسلی که بتوانند در خدمت به دیگران و احترام به حقوق اجتماعی دیگران و ساختن ایران فردا با نگاه به درون، تضمین کننده استقلال و آزادی و ساختن و غلبه علمی به دشمنان انقلاب اسلامی باشد وظیفه معلمی است که امیدوارم در انجام این وطیفه موفق به تائیدات الهی باشند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
مسئول متخصص؛ مردم در خانه بمانید . مسئول ..... ؛ مردم در خانه نمانید . و در نتیجه . اگه کنترل شه ما تدبیرمون خوب بود. و اما اگر فاجعه رخ بده مقصر مردم هستند .
0
0