۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۵۱۰۶۷

شبهه زدایی درباره نقش طلاب چینی المصطفی در انتشار کرونا

شبهه زدایی درباره نقش طلاب چینی المصطفی در انتشار کرونا
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد که این نهاد علمی تاکنون حتی یک طلبه چینی و غیر چینی مبتلا به کرونا نداشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام دکتر قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل، با حضور در برنامه مکث، که از شبکه افق صدا و سیما پخش شد، به شبهات مطرح‌شده درباره نقش جامعةالمصطفی و طلاب چینی آن در شیوع بیماری کرونا در ایران توضیح داد و این شایعات را نقشه دشمنان ایران و انقلاب اسلامی برشمرد.

بر اساس در این برنامه، که یکی از طلاب چینی جامعةالمصطفی نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قنبری با اشاره به وجود پرسش‌ها و ابهامات بی‌شماری که امروزه در دنیا درباره بیماری کرونا و شایعات موجود درباره نقش طلاب چینی المصطفی در انتشار کرونا در ایران وجود دارد، گفت: در این فضای غبارآلود، عده‌ ای به خیال واهی خویش فرصت می یابند تا به اهداف از پیش تعیین شده خویش برسد. دشمنان اسلام و ایران نیز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هر گاه فرصتی یافته اند، به دنبال تحقق نیات پلید خویش بوده‌اند.

وی افزود: اکنون نیز با توجه به شیوع کرونا، می خواهند به انقلاب ضربه بزند. برای این کار، حمله به قم و حوزه علمیه، که پایگاه انقلاب اسلامی به شمار می رود و ترویج قم هراسی، گزینه مناسبی از نظر آنان است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی، در ادامه، از فعالیت جامعةالمصطفی در قم سخن گفت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی مرکز حوزوی علمی بین المللی است که گفتمان علمی، فرهنگی و معرفتی دارد. گفتمانی که به کوشش جامعةالمصطفی در دنیا منتشر می شود، سبب نگرانی دشمنان است. آنان نیز با حمله به جامعةالمصطفی و طلاب چینی آن، از سویی المصطفی را مورد هجمه قرار می دهند که یکی از نهادهای انقلابی است و از سوی دیگر، با هجمه به طلاب و دانش پژوهان چینی جامعةالمصطفی، تصمیم دارند چین را با چالش روبه‌ رو سازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، با بیان این که المصطفی تاکنون حتی یک طلبه چینی و غیرچینی مبتلا به کرونا نداشته است، درباره فرایند پذیرش در جامعةالمصطفی خاطرنشان ساخت: در المصطفی، همانند دانشگاه های معتبر دیگر، فرم های پذیرشی وجود دارد که متقاضیان تحصیل در این مرکز علمی بین المللی، با تکمیل و ارسال این فرم ها، درخواست خود را برای تحصیل در جامعةالمصطفی اعلام می‌نماید و پذیرش آنان پس از بررسی مدارک ارسال‌شده انجام می‌شود.

معاون ارتباطات و بین الملل ادامه داد: در بدو ورود نیز پس از انتقال به مهمان سرا، با انجام آزمایش‌های دقیق پزشکی، سلامت آنان تأیید و کارت سلامت برای هر یک از آنها صادر می‌ شود.

وی ادامه داد: به محض انتشار خبر شیوع کرونا در ووهان، پذیرش جامعةالمصطفی از همه کشورها متوقف گشت. از سوی دیگر، طلاب المصطفی به صورت جدی از نظر سلامت و احتمال ابتلا به این بیماری آزمایش شدند و ضد عفونی افراد، اماکن و خوابگاه ها در دستور کار قرار گرفت. بدین ترتیب، خوشبختانه، تا امروز حتی یک طلبه چینی و غیرچینی مبتلا به این بیماری نداشته ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قنبری با اشاره به حضور دانشجویان چینی در مراکز علمی عربستان و ترکیه، تصریح کرد: چرا استکبار جهانی و رسانه های معاند به حضور اتباع چینی در کشورهای دیگر توجه نمی‌کنند، ولی این موضوع را در مورد ایران به شدت پیگیری می‌ نمایند و ضد آن تبلیغ می‌کنند؟ این سناریوی ازپیش تعیین شده است.

وی در پایان با اشاره به نقش پررنگ دانش آموختگان چینی جامعةالمصطفی در انتقال بسته های بهداشتی از چین به ایران، المصطفی را متعلق به همه جهانیان دانست و اظهار داشت: جامعةالمصطفی گفتمان و معنویت دینی و اسلامی خود را به سراسر عالم عرضه می‌کند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات