۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۵۱۱۴۳
مدیر حوزه علمیه قزوین:

اقدامات جهادی طلاب جوان سبب کاهش ناگواری های ویروس کرونا شد

اقدامات جهادی طلاب جوان سبب کاهش ناگواری های ویروس کرونا شد
حجت الاسلام سبحانی نیا حضور طلاب جهادی در آرامستان ها برای تجهیز آداب تدفین درگذشتگان را یادآور شد و گفت: اقدامات جهادی طلاب جوان سبب کاهش ناگواری های این ویروس شد.

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه با هوشمندی می توان تهدید ناشی از کرونا را تبدیل به فرصت کرد، گفت: برخی با افکار منفی در مواجهه با بلایا تسلیم شده و به سادگی شکست می‌خورد.

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود تهدیدها از جمله آسیب کرونا این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا ضعف‌های خود را بهتر شناسایی و به تقویت آنها همت کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، مردم سعی کردند تمام تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند و این درسی است که از انقلاب اسلامی آموختند.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس سبب باروری نیروی نظامی ایران شد، اظهار داشت: جنگ تحمیلی با حزب بعث تهدیدی بود که استفاده صحیح از آن سبب شد تا ایران در کنار قدرت های نظامی برتر دنیا قرار بگیرد.

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان در سال‌های اخیر، اظهار داشت: مواجهه صحیح با این تحریم‌ها سبب شد تا کشور در ابعاد مختلف پیشرفت کند و به خودکفایی برسد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه کرونا یک تهدید همگانی برای جامعه جهانی است، ابراز کرد: این تهدید سبب شد تا مردم در صحنه حاضر شوند و با خیرخواهی و همدلی مومنانه به کمک هم نوعان خود بیایند.

وی به خدمات جهادی حوزه های علمیه در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه از ابتدای شیوع ویروس کرونا رسالت خود را به خوبی درک کردند و طلاب جوان در تمامی استان ها با اقدامات متنوع در عرصه های فرهنگی تبلیغی و بهداشتی به کمک مردم شتافتند.

حجت الاسلام سبحانی نیا حضور طلاب جهادی در آرامستان ها برای تجهیز آداب تدفین درگذشتگان را یادآور شد و گفت: اقدامات جهادی طلاب جوان سبب کاهش ناگواری های این ویروس شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به پیوند میان کادر درمانی بیمارستان ها و طلاب جهادی، عنوان کرد: رابطه اخلاقی، معنوی و صمیمی ایجاد شده در میان کادر درمان و طلاب حوزه علمیه، در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.

وی با بیان این که حوزه علمیه همواره در مشکلات مردم مختلف در کنار مردم بوده است، اظهار داشت: کادر درمانی در بیمارستان ها به خوبی تاثیر حضور روحانیت در کاستن سنگینی برای کرونا را به خوبی احساس کردند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات